اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کاهش میزان خاموشی شهرستان چرام نسبت به سال قبل

مدیریت توزیع نیروی برق چرام، گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمترین میزان خاموشی و بالاترین رشد مصرف ((حدود ۶مگا وات افزایش مصرف برق)) را در شهرستان چرام داشته ایم .

کاهش میزان خاموشی شهرستان چرام نسبت به سال قبل

سیدمحمد برزین زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در چرام در خصوص خاموشی امروز شبکه برق قسمتی از شهر چرام، اظهار کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمترین میزان خاموشی و بالاترین رشد مصرف ((حدود ۶مگا وات افزایش مصرف برق)) را  در شهرستان چرام داشته ایم .

مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان چرام با بیان اینکه فاز اول  ایستگاه برق چرام که با هزینه ۱۲ میلیارد تومان ساخته شده حدود یکسال بوده که با  اجرای  4 فیدر خروجی  مورد بهره بردای قرار گرفته است،گفت: در خصوص موضوع عدم خاموشی که بنده و مدیر عامل محترم شرکت صحبت کردیم، ظرفیت ایستگاه موقت برق چرام پارسال 22 مگاوات بوده و مصرف حدود 24 مگاوات و  مجبور بودیم در ساعات پیک مرتب خاموشی اعمال کنیم.

وی،افزود: با در مدار قرار گرفتن فاز اول ایستگاه به ظرفیت 50 مگاوات و رشد 16 درصدی مصرف  خوشبختانه امسال مشکلی در این خصوص نداشتیم و هیچ گونه خاموشی تا کنون در این شهرستان اعمال نشده است.
برزین زاده،خاطرنشان کرد: شهر چرام و تمامی روستاهای اطراف آن تا مهر ماه سال گذشته توسط یک مدار برق تغذیه می شد و هر حادثه ای در شبکه باعث قطع کامل برق بخش حوزه مرکزی می شد  ولی در حال حاضر توسط دو مدار برق تغذیه می شود.

این مسئول،خاطرنشان کرد: سمت راست جاده  از روستای القچین سفلی و دمدره و خیابانهای سمت پایین بلوار شهید دستغیب  اطراف فرمانداری تا شمس اباد ، فشیان  ،بناری،گره ای ،توگبری ،و پمپاژهای اب و فاضلاب، در حال حاضر توسط یک خط برق و  سمت چپ جاده حوزه شیخ حسین و بلدان و قسمت بالای بلوار شهید دستغیب و روستاهای ارند و گره ای توسط یک مدار دیگر تغذیه می شوند.

وی،تصریح کرد: حال با توجه به طولانی بودن طول فیدر ،پرکندگی مناطق ،عبور شبکه از وسط زمینهای کشاورزی و در بعضی از مناطق مثل گره ای صعب العبور بودن مسیر و مشکلات دیگر از جمله هوایی بودن شبکه ها و تاثیرات عوامل جوی بر روی آنها، برخورد اشیاء خارجی از جمله ((پرنده گان و در مواردی خودرو به شبکه )) با تلاش مستمر مجموعه همکارانم در برق چرام خطوط به موقع عیب یابی و تعمیر می شوند.

مدیریت توزیع نیروی برق چرام، ابراز کرد: شبکه های برق  از پایداری خوبی برخوردار هستند به جز در موارد محدودی آن هم شرایط جوی غیر عادی،از جمله شرایط جوی و غیر عادی امروز ،خاموشی های که  امروز اتفاق افتاده به علت این بوده که سرعت باد و طوفان بسیار بالا بوده و بارندگی هم  چاشنی این بادها شده بود، باعث شد که  در حوزه دمدره اتصالی در شبکه رخ دهد  و در  دو مرحله  قطعی برق  در مجموع حدود 20 دقیقه آن هم روی فیدر تغذیه کننده سمت پایین بلوار شهید دستغیب  خاموشی رخ بدهد.

وی، ادامه داد: این نکته را هم یادآور میشوم که بعضی از خاموشی ها که با برنامه اجرا می شود به علت تعویض یراق شبکه، نصب تجهیزات جدید در شبکه می باشد که بدون اجرای خاموشی این امر میسر نیست و در بیشتر موارد ما با استفاده از گروههای خط گرم و بدون اعمال خاموشی این کار را انجام می دهیم.

برزین زاده با بیان اینکه امروز از لحظه شروع طوفان و خاموشی ها هم مدیر عامل محترم شرکت جناب اقای مهندس راهزادی و هم بنده به صورت لحظه ای پیگیر موضوع بودیم و تمامی همکاران با تجهیزات کامل در محل کار حاضر و اماده بودند ،و در حداقل زمان ممکن شبکه عیب یابی، تعمیر و برقرار شد، گفت: مدیریت بحران امری است که تمام مدیران باید سر لوحه کار خود قرار دهند ،بنده و تمامی همکارانم به این امر مقید و پایبند هستیم و در تمام طول روز آمادگی کامل جهت هرگونه حادثه احتمالی را داریم،ودر موقع خاموشی ها و حوادث غیر مترقبه تعداد زیادی از مجموعه مدیران و همکاران در دیسپاچینگ شرکت خاموشی ها را رسد و تجزیه و تحلیل می کنند و به موقع عملیات قطع و وصل شبکه را انجام می دهند،ولی این انتظار هم از مردم خوب و مشترکین عزیز می رود که در موقع این چنین حوادثی حوصله به خرج دهند ،هر چند که برق پایدار حق آنهاست.

انتهای پیام/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول