اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تشکیل ۷ کارگروه مشورتی تخصصی برای طرح قوانین کارآمد در مجلس

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با تاکید بر ضرورت تخصصی شدن قوانین، از تشکیل 7 کارگروه و 45 کمیته تخصصی مشورتی در کنار خود، در این عرصه خبر داد.

تشکیل ۷ کارگروه مشورتی تخصصی برای طرح قوانین کارآمد در مجلس

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در جمع کارشناسان کارگروه اقتصاد، عمران و انرژی با بیان اینکه در حوزه قانونگذاری برای تخصصی شدن قوانین باید از متخصصان و دانش روز آنها  استفاده کرد، افزود: به همین منظور برای وضع قوانین کارآمد و ارائه طرح‌های گره‌گشا ۷ کارگروه و ۴۵ کمیته تخصصی جهت مشورت با کارشناسان و مدیران با تجربه تشکیل شده است.

وی افزود: تاکنون قوانین بسیاری در ادوار مجلس وضع شده اما با وجود آن، هنوز قوانین کامل و کارآمد نیستند.

عزیزی ادامه داد: عدم استفاده مناسب از کارشناسان و متخصصان امر در قانونگذاری را می توان یک دلیل مهم در وضع قوانین ناکارآمد قلمداد کرد.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه در بیشتر موارد، قوانین از بالا به پایین دیده شده است، تصریح کرد: امروز نیاز است متخصصان و کارشناسان که در میدان های مختلف درگیر با مشکلات و معضلات هستند، در رفع این مشکلات به کمک نمایندگان آمده و نقش‌آفرین باشند.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود  قوانین بسیار، هنوز در حوزه‌های مختلف خلاء قوانین وجود دارد که نشان از عدم وضع قوانین راهگشا و کارگشا برای رفع موانع در کشور است.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هدف از تشکیل این کارگروه‌های تخصصی مشورتی را استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی عنوان کرد و گفت: امید است با تشکیل این کارگروه‌ها، با سرعت مناسب‌تری در جهت رفع مشکلات و وضع قوانین کارامد برای مردم اقدام کنیم.
انتهای پیام/ س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول