اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راه آسیایی تراکتور کدام است؟ لیگ برتر یا جام حذفی

با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا مشخص شد.

راه آسیایی تراکتور کدام است؟ لیگ برتر یا جام حذفی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم پرسپولیس در لیگ نوزدهم به مقام قهرمانی دست یافت تا سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را کسب کند.

حالا تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر شانس حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را داشته و دیگر سهمیه مستقیم ایران به قهرمان جام حذفی کشور تعلق می‌گیرد.

تمرکز بر روی لیگ برتر یا جام حذفی

تیم تراکتور برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا 2 راه دارد که به نظر می‌رسد، جام حذفی راه ساده‌تر و البته پرخطرتر باشد.

تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر شانس حضور در باشگاه‌های آسیا را دارند اما باید ابتدا 2 بازی در مرحله پلی‌آف برگزار کنند که این دیدارها تک بازی بوده و یکی در خانه حریف و دیگری در ایران خواهد بود.

بنابراین حتی نایب قهرمانی لیگ برتر متضمن صعود به لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا نبوده و تراکتور علاوه بر قرار گرفتن در بین 3 تیم برتر لیگ، باید 2 بازی مرحله پلی آف برابر حریفان آسیایی را با برتری پشت سر بگذارد تا به مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

اما در جام حذفی تراکتور راه ساده‌تر را پیش رو دارد. تراکتور برای قهرمانی در این مسابقات باید 2 بازی مرحله نیمه نهایی و فینال را به سود خود پایان ببرد.

در مرحله نیمه‌ نهایی تراکتور به مصاف یکی از تیم‌های نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس و یا برنده بازی استقلال با سپاهان خواهد رفت و اگر حریف نیمه نهایی تراکتور تیم نفت مسجد سلیمان و یا استقلال (در صورت پیروزی برابر سپاهان) باشد برای محل بازی نیمه نهایی قرعه‌کشی شده و احتمال انجام بازی در تبریز وجود دارد اما اگر حریف تراکتور سپاهان (در صورتی پیروزی برابر استقلال) و یا پرسپولیس باشد، تراکتور باید در خانه حریفان به میدان رود.

برتری در هر 2 بازی جام حذفی هر چند سخت‌تر از بازی‌های لیگ است اما اگر تراکتور در این 2 بازی به برتری رسیده و قهرمان جام حذفی شود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود و دیگر لازم نیست در مرحله پلی آف بازی کند.

لیگ برتر و بازی‌های تراکتور

تراکتور در لیگ برتر در 4 بازی باقیمانده 2 بازی در تبریز برابر پیکان و ماشین‌سازی انجام خواهد داد و در خارج از تبریز هم به مصاف شاهین بوشهر و فولاد خوزستان خواهد رفت.

هر 4 بازی تراکتور حساسیت خاصی داشته و تیم‌های پیکان، ماشین‌سازی و شاهین بوشهر برای کسب 3 امتیاز و فرار از سقوط به مصاف تراکتور رفته و تیم فولاد خوزستان هم مدعی کسب سهمیه آسیاست.

بدین ترتیب تیم تراکتور در لیگ برتر هم بازی‌های سختی را پیش رو داشته و تیم‌های استقلال تهران، شهرخودرو مشهد و فولاد خوزستان منتظر لغزش تراکتور هستند تا رده سوم را از این تیم گرفته و سهمیه آسیایی را دریافت کنند.

حالا باید منتظر ماند و دید، تراکتوری‌ها در هر 2 جام به تمام قوا به میدان می‌روند و یا یکی از مسابقات را فدای دیگری کرده و تمرکز خود را در روی یک جام قرار خواهند داد.

سهمیه‌های آسیایی تراکتور چطور به دست آمدند

تیم تراکتور سابقه 4 بار حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد که در هر 4 بار سهمیه ایران 4 تیم در مرحله نهایی ‌‌بوده و برگزاری مرحله پلی‌ آف برای نمایندگان ایران وجود نداشت.

تیم تراکتور در فصل‌های 91-1390 و 92-1391 با کسب نایب قهرمانی لیگ برتر مجوز حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را کسب کرده بود.

قهرمانی در جام حذفی در سال 91 تیم تراکتور را برای سومین بار به مسابقات آسیایی رسانده و کسب عنوان سومی در سال 96-1395 تراکتور را برای آخرین بازی آسیایی کرد.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول