اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رفع معطلی ۲۸ ماهه آزادراه «حرم تا حرم»/ مطهری: مسیرهای دیگری را با قلدری دیکته کرده بودند!

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: پروژه آزادراه «حرم تا حرم» در قطعه مربوط به گرمسار ۲۸ ماه معطل مانده بود و برخی، مسیرهای دیگری را با قلدری دیکته کرده بودند؛ اما مشکل رفع شد.

رفع معطلی ۲۸ ماهه آزادراه «حرم تا حرم»/ مطهری: مسیرهای دیگری را با قلدری دیکته کرده بودند!

اردشیر مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرمسار اظهار کرد: آزادراه «حرم تا حرم» یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی کشور خواهد بود که ظرفیت بالقوه اقتصادی بسیاری برای منطقه ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: متأسفانه این پروژه در قطعه مربوط به گرمسار 28 ماه است که معطل مانده و دو روز پس از انتخابات دوم اسفندماه 98 و به‌عنوان منتخب مردم، چندین جلسه با فرمانداران شهرستان برگزار و پروژه را از نزدیک رصد و مشکلاتش را مشاهده کردیم.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس ادامه داد: پس از آن نیز جلسات متعددی با مدیران و کارشناسان برگزار و اوضاع را تحلیل کردیم و به این نتیجه رسیدیم که گره این پروژه بزرگ 900 کیلومتری و دو هزار و 500 میلیارد تومانی، در قطعه گرمسار با نامه‌نگاری و دیدارهای جداگانه رفع نمی‌شود.

مطهری افزود: درخواست کردیم جلسه‌ای برای رفع مشکل با حضور همه طرفین ماجرا برگزار شود و این جلسه با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل راه‌سازی و شهرسازی و مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، مدیرعامل راه‌سازی قرارگاه سازندگی خاتم و نماینده وزارت راه و شهرسازی در فرمانداری برگزار شد.

او اضافه کرد: مباحث مختلفی در این جلسه مطرح شد و برخی از اعضای حاضر در جلسه گره اصلی را مخالفت‌های یکی از مقامات سابق منطقه اعلام کردند که می‌خواسته است با قلدری مسیرهای دیگری را دیکته و تحمیل کند تا منافع عده خاصی تأمین شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: متأسفانه مسیر طراحی‌شده برای عبور آزادراه از بالای شهرک صنعتی گرمسار بود که این مسیر سبب تخریب تعدادی از واحدهای صنعتی و برخی از زیرساخت‌ها می‌شد؛ بگذریم از اینکه مسیر چه منافعی برای عده‌ای خاص داشته است.

مطهری بیان کرد: تصمیم کارشناسی بر این اصرار داشت که آزادراه از بین مسیر رفت و برگشت جاده فعلی ادامه پیدا کند؛ اما مسأله طاق‌زارهای کاشته‌شده در این بین از بعد سردره تا سالن منتظر باعث مخالفت منابع طبیعی می‌شد.

او اضافه کرد: در این جلسه، بالأخره مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان موافقت کرد که آزادراه از همین مسیر عبور کند و در عوض، قرارگاه سازندگی خاتم و وزارت راه و شهرسازی، طاق‌زارهای دیگری را برای تثبیت خاک و شن‌های روان در مسیر احیا و ایجاد کنند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس اظهار کرد: در این جلسه، تأکید شد که در این میانه، 77 هکتار زمین وجود دارد و ما قصد نداریم این زمین را به جایی بدهیم و هر کس هم برای این زمین‌ها خوابی دیده است، این را از فکرش پاک کند.

مطهری بیان کرد: این زمین‌ها را برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان گرمسار نیاز داریم و می‌خواهیم مراکز اقامتی و استراحتگاهی و تفریحی ایجاد و جوانان را شاغل کنیم؛ خوشبختانه این توافق نیز حاصل شد و بهره‌برداری از این زمین برای مردم منطقه خواهد بود.

او ادامه داد: بحث مهم دیگری که مطرح شد، سیل بندهای آزادراه است که انصافاً به‌رغم زحمت‌های کشیده شده، دارای نقایصی است. تذکر دادیم که در صورت اجرا نشدن درست و کارشناسی سیل‌بندها، مردم منطقه و به‌ویژه مردم جلیل‌آباد دچار مشکلات جدی در بارندگی‌های فصلی خواهند شد و قرار شد این سیل‌بندها دوباره مطالعه شوند و مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: بحث دیگر، دسترسی شهرک‌ها به آزادراه بود که در این جلسه درباره این دسترسی هم توافقاتی حاصل شد و اتفاق می‌افتد.

مطهری افزود: در این زمینه صورت‌جلسه مربوطه تنظیم شده و مسؤولان قول دادند که کار را آغاز کنند و فعالیت‌ها چند ساعت پس از آن جلسه طولانی آغاز شده و خبرهای خوبی در راه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی با عنوان «آزادراه حرم تا حرم در مسیر استان سمنان؛ فرصت یا تهدید» مطرح کرده بودند.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول