اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

150 روز با کرونا در مازندران| از افزایش 6 برابری مبتلایان تا درگیری 1000 نفری کادر درمان

در پیک دوم کرونا شرایط در مازندران قرمز و حتی برخی شهرها رو به وخامت است به طوری که تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بیش از 6 برابر شده همچنین آمار ابتلای کادر درمان از ابتدا تاکنون نیز به هزار نفر رسیده است.

150 روز با کرونا در مازندران| از افزایش 6 برابری مبتلایان تا درگیری 1000 نفری کادر درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ۱۵۰ روز از شیوع ویروس کرونا در استان  در حالی می‌گذرد که مازندران روزهای ابتدایی و انتهایی این روزها را با شرایط قرمز کرونا و زندگی در بحران کرونایی تجربه کرده است.

پای ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه سال گذشته کشور باز شد و پس از آن با سیر و سفرها حالت بحرانی به خود گرفت به‌طوری‌که خیلی زود تخت‌های بیمارستان‌ها پر شد و حتی صحبت از بیمارستان صحرایی بود و همین موضوع موجب محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از جمله تعطیلی‌ها و ممنوعیت تردد به استان مازندران و حتی تردد بین شهرها اعمال شد و همین موضوع شرایط را به روال عادی سلامت بازگرداند.

 

استان مازندران در ماه‌های اردیبهشت و خرداد وضعیت زرد و نارنجی کرونایی را تجربه کرده که همین مسائل موجب عادی انگاری ویروس کرونا در بین مردم شد به‌طوری‌که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین مردم کمرنگ شد و ترددها به حالت قبل و شاید بدتر شد.

مردم که در نوروز مجبور به قرنطینه خانگی شدند و نوروز کرونایی را تجربه کردند برای تعطیلات عید فطر و خرداد ماه کوله‌بار سفر بستند که آمار ترددهای جاده‌ای شاهد این ادعا است البته هشدارهای متعددی در این راستا ازسوی مسؤولان شده ولی ترددها و حضور مردم در محافل و جشن‌ها خبر از واقعیت تلخی داشت.

 

نکته جالب اینجاست حتی خیلی‌ها مراسم عروسی برگزار کرده که البته تعداد مبتلایان در این مراسم‌ها نشان داد مردم باید تغییری جدی در سبک زندگی خود دهند تا بتوانند به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

پنجمین ماه از شیوع ویروس کرونا با نگرانی‌ها در ارتباط با وضعیت استان آغاز شد و بالاخره کم‌توجهی‌ها و سفرها کار خودش را کرد و مازندران در وضعیت هشدار کرونایی و از نیمه دوم تیر ماه شاهد اوج گیری و روند صعودی این ویروس در استان هستیم به‌طوری‌که در موج دوم شیوع ویروس کرونا سرعت انتقال این بیماری به شدت افزایش یافت و روند رو به افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا  ظرفیت تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان را تکمیل کرد که با ادامه این وضع بیمارستان صحرایی راه‌اندازی خواهد شد.

 

ازسویی دیگر قرمز شدن وضعیت استان و سرعت رو به شد ویروس کرونا در استان مازندران باعث اعمال محدودیت‌‌هایی جدید و سخت‌گیرانه برای تعطیلی کسب وکارها ازجمله تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مراکز فرهنگی و هنری ، باشگاه‌های ورزشی ، آرایشگاه‌های زنانه ، ممنوعیت عزاداری‌های عمومی و برپایی هرگونه مراسم جمعی که همچنان نیز ادامه دارد.

البته از این مهم نگذریم که افزایش ابتلا به کرونا بین کودکان، جوانان و میان‌سالان ازجمله نگرانی‌هایی پیک دوم ویروس کرونا است که دلیل این اوج‌گیری کم‌‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و زدن ماسک مطرح شده است.

 

اما این روزها کادر درمان که وارد ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان شدیم خستگی بر تن‌شان نشسته، از شروع این ویروس تاکنون با جان و دل مشغول خدمات‌رسانی به بیماران بودند و هستند و افزایش بیماران طی هفته‌های اخیر آنان را خسته‌تر از قبل کرده حتی گزارش‌هایی از افزایش ابتلا به ویروس کرونا در بین کادر درمانی استان شنیده می‌شوند که نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر می‌کند.

 

در پیک دوم کرونا در استان مازندران که از نیمه دوم تیرماه رفته رفته افزایش پیدا کرد و شرایط در ۱۳ شهرستان مازندران قرمز و حتی برخی شهرها رو به وخامت است در استان بار دیگر روند صعودی به خود گرفت به طوری که تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بیش از ۶ برابر شده است.

البته از این موضوع مهم نباید بگذریم که سیل مهربانی چه در بحث کمک‌های مومنانه و هم در بحث تولید ماسک، مواد ضدعفونی و سایر خیلی مهم بود چراکه مردم در کنار مردم بودند و همدیگر را تنها نگذاشتند و نشان داد درد همنوع درد خودشان است و الان نیز تمام مازندران درحال تدارک و جمع‌آوری کمک‌ها هستند که تا مردمی که به‌دلیل کرونا با مشکلات بسیاری مواجه شدند بیش از این عذاب نبینند.

 

به گزارش فارس، درست است بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی از سطح شهرهای مازندران حاکی از رعایت شرایط و پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است اما موضوعی که به‌طور قطع می‌توان گفت این است که با حالت ایده‌آل و مطلب فاصله داریم و هم موضوع مهم‌تر اینکه رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای نباید پس از مدتی و خیلی زود فراموش شود چراکه باید به گونه‌ای زندگی کنیم و بدانیم این ویروس همیشه با ماست.

 دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

 

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۶۷نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد هم اکنون ۱۶۱۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول تصریح کرد: مردم باید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و دست‌های خود را خوب بشویند و در اجتماعات، حضور نیابند.

 

موسوی یادآور شد: کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، اما علامتی ندارند یا علامت چندانی ندارند در منزل خود بمانند و مراقبت شوند.

دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷بیمارجدید بستری و ۴۷ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همچنین ۴۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

به گزارش فارس، براساس گزارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۶۹ نفر به تعداد مبتلایان ویروس کرونا در استان افزوده شده و همچنین هزار و ۹۲۱ بیمار در بیمارستان‌های زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند و همچنین بنا به  اعلام دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی مازندران به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون هزار نفر از کادر درمان استان به کرونا مبتلا شدند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول