اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

ناجا: وضعیت بهداشتی پادگان ها مطلوب است/ فوتی کرونایی در بین سربازان نداشته ایم

معاون بهداد ناجا گفت: وضعیت بهداشت پادگان ها و مراکز آموزشی مطلوب است و تاکنون موردی از بستری و فوت ناشی از کرونا در بین فراگیران و کارکنان وظیفه نداشته ایم.

ناجا: وضعیت بهداشتی پادگان ها مطلوب است/ فوتی کرونایی در بین سربازان نداشته ایم

به گزارش خبرگزاری فارس سردار محمدرضا حسینی با اشاره به موج دوم همه گیری کرونا که ابعاد وسیع تری در شدت علائم و سرعت انتقال نسبت به موج اول دارد، جدیت در رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه به ویژه در مراکز تجمعی نظیر پادگان ها و مراکز آموزش را بیش از پیش ضروری و الزام آور دانست.

معاون بهداد ناجا با اشاره به بازدیدهای اخیر از چند آموزشگاه علمی تخصصی ناجا در خصوص وضعیت بهداشت و رعایت شیوه نامه و دستورالعمل های پیشگیری از کرونا در این مراکز عنوان کرد: طی بازدیدهایی که از آموزشگاه علمی تخصصی شهید چمران ناجا در کرج، آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا در اصفهان و مرکز آموزش محمد رسول الله (ص) ناجا در شهرستان بیرجند به عمل آمد، وضعیت سلامت کارکنان وظیفه و کیفیت اجرای ارکان شیوه نامه های بهداشتی مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: مهمترین رکن شیوه نامه بهداشتی در مراکز آموزشی و پادگان ها که رعایت فاصله ایمن حداقل یک متر بین افراد در آسایشگاه ها، سالن های غذاخوری و کلاس های درس است، در مراکز مورد بازدید به خوبی رعایت می شود.

معاون بهداد ناجا تصریح کرد: با توجه به دغدغه ای که در خصوص استفاده از حمام و سرویس های بهداشتی وجود داشت، تمهیداتی به منظور پیشگیری از ازدحام و تجمع در این اماکن در نظر گرفته شد و آموزش های مرتبط در این راستا به کارکنان وظیفه و فراگیران ارائه شد.

دکتر حسینی، استفاده از ماسک در مراکز تجمعی به ویژه پادگان ها و مراکز آموزش را از دیگر اصول مورد تأکید شیوه نامه بهداشتی عنوان کرد و افزود: ماسک های M750 به میزان کافی از سوی آماد و پشتیبانی ناجا در پادگان ها و مراکز آموزش ناجا توزیع شده و خوشبختانه در بازدیدهایی که از مراکز آموزش به عمل آمد شاهد بودیم استفاده از ماسک در این اماکن، تبدیل به هنجار و رفتار شده است.

سردار حسینی با بیان اینکه شست و شوی صحیح دست ها، مهم ترین راه پیشگیری از انتقال ویروس کرونا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای نظارتی از پادگان ها و مراکز آموزش، توجه به رعایت بهداشت دست ها و شست و شوی مکرر با در اختیار داشتن صابون مایع کافی در این مراکز مورد تأکید قرار دارد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با تعاملی که فرماندهان مراکز آموزش با معاونت آماد و پشتیبانی ناجا دارند در زمینه تأمین صابون مایع کافی در این مراکز دغدغه ای نداریم.

معاون بهداد ناجا وضعیت بهداشت تغذیه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سالن های غذاخوری مراکز آموزشی مورد بازدید را مطلوب و رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ارکان شیوه نامه بهداشتی در آشپزخانه ها و سالن های غذاخوری این مراکز به خوبی در حال اجراست.

وی با اشاره به تقلیل دوره های دو و سه ماهه آموزش سربازی در جریان همه گیری کرونا، این اقدام را در کاهش سرایت و شیوع کرونا مؤثر دانست و افزود: در موج اول کرونا بسیاری از مراکز آموزشی ناجا تعطیل بود و نسبت به جذب کارکنان وظیفه اقدام نشد اما با توجه به اینکه بسیاری از مأموریت های ناجا برعهده سربازان وظیفه است و بعد از چند ماه جذب کارکنان وظیفه صورت پذیرفت در حال حاضر با شروع موج دوم همه گیری کرونا ما تعداد بیشتری سرباز وظیفه داریم و حفظ سلامت این عزیزان مستلزم تشدید نظارت هاست.

سردار حسینی با قدردانی از همکاری و اهتمام فرماندهان مراکز آموزشی ناجا به نظارت و آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه، تصریح کرد: خانواده ها هیچ نگرانی در خصوص سلامت فرزندان خود نداشته باشند، بهداشت و سلامت فراگیران و کارکنان وظیفه از ابتدای شیوع کرونا در اولویت توجه سلسله مراتب فرماندهی ناجا قرار داشته و نظارت ها همچنان با قوت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا و با رعایت اصول پیشگیرانه در مراکز آموزشی و پادگان ها تا به حال در بین فراگیران و کارکنان وظیفه، موردی از بدحالی، بستری و مرگ ناشی از کرونا نداشته ایم.

دکتر حسینی با بیان اینکه دغدغه خانواده ها در خصوص سلامت فرزندانشان قابل احترام است، به آنها اطمینان خاطر داد: بهداشت پادگان ها و مراکز آموزشی و وضعیت سلامت فراگیران و کارکنان وظیفه تحت نظارت و پایش مستمر قرار دارد و از کوچکترین اهمال و قصور در رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه در این اماکن، چشم پوشی نمی شود.

معاون بهداد ناجا در پایان، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را یک وظیفه اخلاقی و شرعی ذکر و تصریح کرد: باید زندگی کردن با وجود سختی ها و محدودیت های ناشی از کرونا را بپذیریم و سبک زندگی با این ویروس را بیاموزیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول