اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از عدم عزم دولت برای تسهیل ازدواج جوانان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از عدم اقدام مناسب دولت در خصوص کاهش قیمت مسکن در کشور گفت: نرخ قیمت مسکن در کشور به بالاترین حد خود رسیده و دیگر جوانان توانایی خرید و حتی اجاره مسکن را ندارند ولی دولت هیچ اقدامی نکرده و مجلس وارد عمل شده و یک طرح دوفوریتی را تصویب کرد.

انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از عدم عزم دولت برای تسهیل ازدواج جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خلیل بهروزی فر امروز در جمع خبرنگاران با بیان توازن جمعیتی نسبت به جوامع بشری بسیار متفاوت است، اظهار کرد: افرایش جمیعت در هر جامعه مبتنی بر فرهنگ اجتماعی و سیاسی آن جامعه است و در ایران در ۵۰ سال یعنی از سال ۴۵ تا ۹۵ جمعیت ایران سه برابر شده و به تبعه آن سن ازدواج در کشور افزایش پیداکرده است.

وی قانون تسهیلات ازدواج را پشتوانه جوانان دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه زوجین برای ازدواج مسئله مالی و تهیه مسکن و جهیزیه است به همین منظور در دولت‌های گذشته به ارائه تسهیلات مالی به جوانان برای ازدواج تأکید بسیار زیادی شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه قوه مقننه در خصوص رفع موانع ازدواج در کشور بیان کرد: رفع موانع ازدواج و ارائه تسهیلات به جوانان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای است زیرا در کشور ۱۲ میلیون جوان وجود داشته که از این تعداد یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آماده ازدواج هستند.

بهروزی فر بحث اقتصادی را یکی از دلایل عدم رغبت جوانان به ازدواج برشمرد و تصریح کرد: یک زوج برای ازدواج نیاز به مسکن دارد ولی با این افزایش افسارگسیخته مسکن و اجناس در کشور سن ازدواج به‌خودی‌خود با افزایش مواجه می‌شود لذا دولت باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با ابراز خرسندی از رأی قاطع نمایندگان مجلس در خصوص اخذ مالیات از منازل خالی افزود: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی در یک طرح دوفوریتی قانون اخذ مالیات از منازل خالی را در صحن علنی مجلس آورده و نمایندگان به این طرح رأی قاطع مثبت دادند که این امر نشان‌دهنده عزم جدی مجلس برای حل مشکلات مردم است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در خانه ملت قوانین موجود در خصوص ازدواج جوانان را تا حدودی منسوخ‌شده دانست و گفت: بعضی از قوانین موجود در خصوص ازدواج جوانان مربوط به گذشته و شکل سنتی آن است ولی اکنون جوامع بشری مدرن شده و باید قوانین دیگری را تدوین کنیم زیرا در شرایط فعلی ازدواج سنتی و مدرن باعث پایداری آن پیوند می‌شود.

بهروزی فر با اذعان به اینکه اشتغال به یکی از چالش‌های جوانان در جمهوری اسلامی تبدیل‌شده است، بیان کرد: میان ازدواج، اشتغال و تهیه مسکن ارتباط مستقیمی وجود دارد لذا دولت موظف است مسکن، اشتغال و فضای کسب‌وکار مهیا کرده و مجلس هم این آمادگی را دارد در کنار دولت برای تحقق این امر حیاتی کمک‌ کند.

وی با ابراز تأسف از عدم اقدام مناسب دولت در خصوص کاهش قیمت مسکن در کشور تصریح کرد: نرخ قیمت مسکن در کشور به بالاترین حد خود رسیده و دیگر جوانان توانایی خرید و حتی اجاره مسکن را ندارند ولی دولت هیچ اقدامی نکرده و مجلس وارد عمل شده و یک طرح دوفوریتی را تصویب کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول