اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان یک حرکت تروریستی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام جنگنده‌های آمریکایی درتهدید نظامی هواپیمای مسافربری یک اقدام تروریستی است و ما این موضوع را در کمیسیون عمران پیگیری خواهیم کرد.

تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان یک حرکت تروریستی است

رحمت‌الله فیروزی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز، در واکنش به تهدید جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اظهار کرد: اقدام هواپیماهای آمریکایی در ایجاد مزاحمت و تعرض آشکار به هواپیمای مسافربری ایرباس ماهان آن‌هم در خاک کشور ثالث اقدامی تروریستی و نقض صریح امنیت هوانوردی و برخلاف قوانین موجود هوانوردی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بدون شک این اقدام تهدید نظامی محسوب شده و طبق قوانین موجود هواپیماهای مسافری در رابطه با سامانه‌های نظامی، می‌بایستی امنیت داشته باشد و طبق این قوانین سامانه‌های نظامی نباید حالت تهدید برای هواپیمای مسافری داشته باشند.

 وی تصریح کرد این اقدام قبیح مغایر با اصل آزادی پرواز هواپیماهای غیرنظامی و پیمان‌های موجود هواپیمایی جهانی است.

فیروزی‌پور خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراجع ذیصلاح هوانوردی از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری خواهد شد.

نماینده نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک امنیت خطوط پروازی ایران خط قرمز ما بوده و به متعرضان هشدار می‌دهیم که مواظب حرکات شیطنت‌آمیز خود باشند و مطمئن باشند که در این زمینه اغماض نخواهیم کرد.

فیروزی‌پور گفت: اقدام بی‌شرمانه آمریکا در ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس در سال ۹۸ و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ نمونه اقدامات تروریستی آمریکا علیه نظام بوده و بایستی قوه قضائیه عاملان این اقدامات تروریستی را مورد تعقیب قضایی قرار دهد.

انتهای پیام /۶۳۰۲۵/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول