اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شناسایی 1500 فقره انشعاب غیرمجاز آب در رفسنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان از شناسایی یک هزار و 500 فقره انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای حومه رفسنجان خبر داد.

شناسایی 1500  فقره انشعاب غیرمجاز آب در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین چرخ‌انداز اظهار داشت: انشعاب غیرمجاز و اسراف آب شرب در روستاها موجب افت فشار و قطعی‌های مکرر در این مناطق شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان بیان داشت: انشعابات غیرمجاز تاثیر مستقیم در افت فشار و کاهش کیفی آب شرب ساکنان روستایی دارد و در این زمینه در تلاش هشتیم تمام انشعابات غیرمجاز را در سطح روستاهای شهرستان جمع‌آوری کنیم.

وی ازفعالیت مستمر اکیپ‌های شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز و شناسایی مشترکان پرمصرف در مناطق روستایی یاد کرد و ادامه داد: این اکیپ‌ها در گشت‌های مستمر خود موفق به شناسایی یک هزار و 500 فقره انشعاب غیرمجاز در سطح روستاهای شهرستان شدند.

چرخ‌انداز خاطرنشان کرد: از این تعداد تا کنون 576 فقره که عمدتا مربوط به دامداری ،خانه باغ‌های بزرگ و...  قطع و جمع‌آوری ،259 فقره تبدیل به مجاز شده و به دنبال تبدیل به مجاز شدن مابقی انشعابات طی مراحل قانونی هستیم.

وی ابراز داشت: جمع‌آوری و ساماندهی تخلفات آب و فاضلاب حواشی و تبعات زیادی برای آب و فاضلاب به همراه داشته است، جلساتی در خصوص جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز با دادستان برگزار شده و با حمایت دستگاه قضا و همکاری نیروی انتظامی، شرکت آب و فاضلاب عزم خود را برای جمع‌آوری تمامی انشعابات غیرمجاز جزم کرده است.

چرخ‌انداز در ادامه به افزودن چاه شماره 3  با دبی 25 لیتر بر ثانیه به مجموعه آب و فاضلاب شهرستان اشاره و اظهار کرد:

این حلقه چاه به عمق 280 متر پس از اجرای 4 هزار و 800 متر خط انتقال آب با لوله 400 پلی‌اتیلن و اجرای 2 هزار و100 متر خط برق، با دبی 25 لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان بیان داشت: برای جبران کم آبی در فصل تابستان از ابتدای تیر با تلاش شبانه‌روزی همکاران تا کنون 3 حلقه چاه با مجموع دبی 80 لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب رفسنجان افزوده شده و یک حلقه چاه دیگر نیز به‌زودی وارد در بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: از شهروندان تقاضا دارم از نصب پمپ به‌طور مستقیم بر روی شبکه خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه انشعاب غیرمجاز، برای برخورد قانونی و جمع‌آوری با شماره 122 تماس بگیرند.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول