اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفیر سوریه: هدف جنگنده‌های آمریکایی به اشتباه انداختن پدافند سوریه بود

سفیر سوریه در لبنان در اظهاراتی گفت که هدف جنگنده‌های آمریکا از ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران، به اشتباه انداختن پدافند هوایی سوریه بوده است.

سفیر سوریه: هدف جنگنده‌های آمریکایی به اشتباه انداختن پدافند سوریه بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی عبد الکریم» سفیر سوریه در بیروت در مصاحبه با شبکه «العالم» گفت، مطابق با گزارش‌ رسانه‌ها، هدف جنگنده‌های آمریکا از ایجاد مزاحمت برای هواپیمای ایران فریب پدافند هوایی سوریه بوده است.

طبق این گزارش، سفیر سوریه در بیروت در این خصوص گفت: «این بازی نتوانست پدافند و رادارهای سوریه را به اشتباه بیندازد در نتیجه این بازی کثیف و خطرناک برای دست‌اندرکاران این طرح نتایج منفی به همراه داشت».

علی عبدالکریم در ارتباط با هویت جنگنده‌های متخاصم گفت: «تا الان مشخص شده که این جنگنده‌ها متعلق به آمریکا بوده؛ ‌اما چه آمریکایی باشند یا اسرائیلی هر دو یک در یک جایگاه قرار دارند».

شامگاه روز پنجشنبه، دو جنگنده آمریکایی برای یک هواپیمای مسافربری ایرانی در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کردند. هواپیمای مسافربری ایرانی در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌‌های مهاجمی به آن نزدیک شدند بطوریکه خلبان مجبور می‌شود ارتفاع هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله زخمی شدن شماری از سرنشینان هواپیما را به دنبال داشت.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول