اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 1.7 درصدی قیمت نفت آمریکا در هفته گذشته

قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به 43.34 دلار افزایش یافت و نفت برنت طی هفته گذشته 0.5 درصد و نفت خام آمریکا 1.7 درصد رشد قیمتی را ثبت کردند.

افزایش 1.7 درصدی قیمت نفت آمریکا در هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به علت انتشار برخی آمارهای اقتصادی تقویت کننده افزایش یافت اما تنش ها میان آمریکا و چین مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

هر بشکه نفت برنت با 3 سنت افزایش 43.34 دلار در هر بشکه افزایش یافت و هر بشکه نفت خام آمریکا با 27 سنت افزایش 41.34 دلار معامله شد.

طی هفته گذشته نفت برنت 0.5 درصد و نفت خام آمریکا 1.7 درصد افزایش ارزش داشتند.

در آستانه تعطیلات آخر هفته، بازیگران بازار به طوفان گرمسیری هانا توجه داشتند که پیش بینی می شود سراسر خلیج بافین، 46 مایلی (74 کیلومتری) جنوب کورپس کریستی در تگزاس را در بعدازظهر و شنبه شب درنوردد.

تاکنون شرکت های انرژی اعلام کردند هیچ تخلیه کارگران یا توقف تولید در سکوهای فراساحلی در جنوب خلیج مکزیک نداشته اند.

بر اساس شاخص مدیراین خرید(PMI) ، فعالیت های تجاری در منطقه یورو در ماه جولای برای نخستین بار از شیوع کرونا بهبود یافته است، این امر سبب شد قیمت نفت افزایش یابد. این شاخص به عنوان مقیاس خوبی برای سلامت اقتصادی این بلوک است.

فیل فلاین، تحلیلگر ارشد در پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «آمارهای اقتصادی در اروپا بهتر از پیش بینی هاست که می تواند نشان دهد کاهش تقاضا در ماه های اخیر به علت شیوع کرونا احتمالا به آن اندازه که مردم فکر می کردند بد نیست. »

در عین حال، فعالیت تجاری در آمریکا در ماه جولای به بالاترین رقم در 6 ماه گذشته رسید. با این حال شرکت های انرژی  یک کاهش در سفارش های جدید با افزایش جدید شمار مبتلایان به کرونا اعلام کردند.

احیای مجدد شیوع کرونا، چشم انداز اقتصادی آمریکا را تاریک کرده است. برخی از ایالت ها محدودیت ها را از سر گرفته اند که می تواند مصرف سوخت را کاهش دهد.

تعداد آمریکایی‌هایی که فرم دریافت مزیت های بیکاری پر کردند از 1.416 میلیون نفر گذشت و برای نخستین بار در نزدیک به 4 ماه گذشته به طرز غافلگیرکننده ای افزایش یافت.

بخش تحقیقات کالاهای اساسی بانک بارکلیز اعلام کرد در صورتی که بهبود تقاضا برای سوخت به ویژه در آمریکا، بیش از این کند شود، قیمت نفت در آینده نزدیک می تواند تغییر کند.

این بانک پیش بینی قبلی خود برای مازاد نفت در سال 2020 را از 3.5 میلیون بشکه در روز به 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش داده است.(جزئیات بیشتر)

بر اساس آمار خدمات انرژی بیکر هیوز، تعداد دکل های فعال نفت و گاز آمریکا به عنوان شاخص تولیدات آتی، دو دکل کاهش یافت و به 251 دکل در هفته منتهی به 24 جولای رسید که کمترین تعداد در تاریخ ثبت شمارش این دکل هاست.

با این حال، شرکت های انرژی، یک دکل نفتی را در نخستین افزایش هفتگی از ماه مارس روشن کردند.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت ها، تنش آمریکا و چین و تعطیلی کنسولگری های آنها بوده است. چین در واکنش به تعطیلی سرکنسولگریش در هیوستون، خواستار تعطیلی کنسولگری آمریکا در چنگدو شده است.

تنش دوباره این دو کشور، نگرانی در مورد تقاضا برای سوخت را زنده کرده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول