اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توسعه زیرساخت‌های روستایی از اولویت‌های بخشداری است/ لزوم افزایش ضریب پوشش اینترنت در روستاها

بخشدار مرکزی ساوه توسعه زیرساخت‌های روستایی را از اولویت‌های بخشداری برشمرد و گفت: ضریب پوشش اینترنت به عنوان یک زیرساخت مهم ارتباطی باید در راستای بهره‌مندی همگان به ویژه دانش‌آموزان از شبکه‌ مجازی در سال تحصیلی آینده گسترش یابد.

توسعه زیرساخت‌های روستایی از اولویت‌های بخشداری است/ لزوم افزایش ضریب پوشش اینترنت در روستاها

 کیوان گودرزی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: توسعه زیر ساخت‌های روستائی به منظور توجه به آبادانی هدفمند از اولویت‌های بخشداری است.

وی افزود: این مهم تاثیر بسزائی در مهاجرت معکوس، اشتغال پایدار روستایی و رونق اقتصادی به همراه دارد.
بخشدار مرکزی ساوه عمده مشکل کنونی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان را در حوزه راه روستائی دانست و اظهار کرد: علی رغم توجه به این مهم در یک سال اخیر اما همچنان بخشی از راه‌ها بصورت شوسه و خاکی و برخی نیز در گذر زمان فاقد کیفیت لازم است.
گودرزی‌راد با اشاره به این که کمبودی به لحاظ شرب و کشاورزی در روستاهای این بخش احساس نمی‌شود، بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال و سال گذشته، ظرفیت سد الغدیر مناسب است در این راستا آبرسانی از سد مذکور  و مجتمع‌های مختلف انجام می‌شود بنابراین مشکلی در تامین آب وجود ندارد.
وی در خصوص وضعیت شبکه برق این بخش  بیان کرد: در یک سال اخیر 90 درصد اصلاح شبکه برق روستاها در قالب جا به جائی تیرهای چراغ برق در معابر و نوسازی کابل‌ها (دچار فرسودگی) انجام شده است.
گودرزی‌راد گفت: هم اکنون  جدول گذاری، پیاده روسازی، احداث فضای سبز، پارک و آسفالت در قالب تقویت امکانات برای روستا با قوت ادامه دارد.
بخشدار مرکزی ساوه یکی از مشکلات روستاهای بخش مذکور را پوشش آنتن دهی و اینترنت دانست و افزود: در این خصوص رایزنی بسیاری با مسئولان استانی مربوطه برای رفع آن و برخورداری همگان از افزایش ضریب انجام شده که پیگیری تا حصول نتیجه ادامه دارد.
وی اظهار کرد: ضریب پوشش اینترنت به عنوان یک زیرساخت مهم ارتباطی باید در راستای بهره‌مندی همگان به ویژه دانش‌آموزان از شبکه‌ مجازی در سال تحصیلی آینده گسترش یابد.

 ضریب پوشش اینترنت به عنوان یک زیرساخت مهم ارتباطی باید در راستای بهره‌مندی همگان به ویژه دانش‌آموزان از شبکه‌ مجازی در سال تحصیلی آینده گسترش یابد 

بخشدار مرکزی ساوه گفت: هم اکنون بر اساس اعلام سرشماری نفوس مسکن سال 95 ، 94 روستا در این بخش به همراه 4 دهستان شاهسوند کندی، طراز ناهید، قره چای و نورعلی بیک با جمعیتی حدود 30 هزار نفر وجود دارد.

گودرزی‌راد افزود: در این بخش 59 روستا دارای شورای اسلامی  و 56 روستا دارای دهیاری است. 
وی اظهار کرد:تلاش برای بازنگری طرح هادی روستاها که در اجرا مشکلاتی را برای حریم راه‌ها ایجاد کرده بود، انجام شد و نسبت به نظارت و مدیریت مسیل‌ها و منابع آب  و نیز برخورداری روستائیان از فشار مناسب آب شرب اقدام شد.
بخشدار مرکزی ساوه گفت: سال گذشته نسبت به تقسیم بندی روستاهای بخش مرکزی به 10 مسیر اقدام شد و از برخی مدیران دستگاه‌های اجرائی این شهرستان و دهیاران  در قالب دهگردشی نسبت به بازدید و بررسی موانع و رفع مشکلات بصورت میدانی اقدام شد.

گودرزی راد افزود: همچنین در این مدت برای نخستین بار نسبت به ایجاد بانک اطلاعات جامع از روستاهای بخش مرکزی ساوه دارای دهیاری به عنوان یک سند تحول اقدام شد.

در این مدت برای نخستین بار نسبت به ایجاد بانک اطلاعات جامع از روستاهای بخش مرکزی ساوه دارای دهیاری به عنوان یک سند تحول اقدام شد 

وی اظهار کرد: در این بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، مشخصه روستاها و نیز استقرار دستگاهها و امکانات زیر ساختی مانند خانه بهداشت، ایستگاه آتش نشانی، نهضت، درمانگاه شبانه روزی و ...  به منظور تسریع در دستیابی عادلانه روستائیان به توسعه جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: در یکسال اخیر، برخی از روستاها 10 بار بازدید  و مصوبات پیگیری و به نتیجه رسیده است  و تعدادی از مصوبات (ترمیم و مرمت راههای روستایی 30 تا 40 سال قدمت) به دلیل کمبود اعتبارات مغفول مانده که به دنبال جذب اعتبار از استان و حل مشکلات هستیم.
گودرزی راد گفت: بنابر ادعای دهیاران روستاهای این بخش بیش از 60 درصد از مشکلات روستاها در یکسال اخیر مرتفع شده است.

وی با اشاره به این که در روستاهای ساوه مهاجرت معکوس وجود دارد، افزود: در این خصوص شاهد ساخت و سازهایی در سطح روستاها هستیم که این امر لزوم اجرای طرح هادی را دو چندان کرده است بطوری که به دنبال این هستیم مناطقی که بالای 20 خانوار و زیر 50 نفر خانوار جمعیت دارند برای آنها طرح هادی لحاظ کنیم.

شاهد ساخت و سازهایی در سطح روستاها هستیم که این امر لزوم اجرای طرح هادی را دو چندان کرده است 

وی با اشاره به این که ماهانه مدیرکل و معاونین عمران شهری و روستائی بنیاد مسکن استان مرکزی در این شهرستان بر چگونگی و موانع احتمالی نظارت دارند، ادامه داد: در جلساتی که در تیرماه با بنیاد مسکن برگزار شد مقرر شد تا بنیاد مسکن اراضی ملی داخل طرح هادی روستا را مدیریت و نظارت کند و عدم تصرف این اراضی توسط افراد را لحاظ  و نسبت به بازنگری و بررسی طرح هادی،کاهش حریم راه‌های روستایی، اختصاص زمین در طرح ملی مسکن برای روستائیان واجد شرایط، اقدام قضائی برای زمین های متصرفی را در نظر گرفته و اجرائی کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول