اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حقیقت‌پور: باید سیستم پدافند هوایی مشترک بین کشورهای جبهه مقاومت تشکیل شود

نماینده ادوار مجلس گفت: برای مقابله با اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه باید سیستم پدافند هوایی مشترک با یک مدیریت واحد بین کشورهای جبهه مقاومت در منطقه تشکیل شود.

حقیقت‌پور: باید سیستم پدافند هوایی مشترک بین کشورهای جبهه مقاومت تشکیل شود

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی دوره نهم مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مزاحمت هواپیماهای آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی گفت: این رفتار آمریکا که با همراهی رژیم صهیونیستی انجام شد اوج استیصال آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد و رفتار آنها به مثابه رفتار غریقی است که برای نجات خود دستش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هر سمتی پرتاب می‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با این کار خود در صدد بودند تا با ایجاد مشکل برای هواپیمای مسافربری ایران در آسمان کشور متحد و دوست ما موجبات سردی روابط دو کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی دوره نهم مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌خواستند تا با این اقدام فضایی مه‌آلود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آسمان برای پدافند ارتش سوریه ایجاد کنند تا با ایجاد این فضا موج تصمیم اشتباه پدافند ارتش سوریه شوند و ارتش سوریه اشتباها هواپیمای ایرانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هدف قرار دهد که نقشه آنها نقش بر آب شد. آنها پیش از این با ایجاد این فضا باعث شده بودند که پدافند هوایی سوریه اشتباها هواپیمای روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هدف قرار دهد.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: بهتر است اقدامات لازم برای مقابله با این رفتارهای آمریکایی‌ها صورت گیرد که در حوزه ساختاری لازم است یک پدافند هوایی مشترک بین کشورهای جبهه مقاومت «ایران، سوریه، روسیه، عراق و لبنان» با یک مدیریت واحد تشکیل شود تا آمریکایی‌ها جرأت این گونه اقدامات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در منطقه نداشته باشند و مقابله ما با آنها جدی‌تر از قبل باشد.

وی افزود: در حوزه اقدامات پیشگیرانه نیز مقامات کشور ما که البته با دقت و قاطعیت تصمیمات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اتخاذ خواهند کرد اقدامات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با این رفتار آمریکایی‌ها در نظر بگیرند و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی دوره نهم مجلس در پایان گفت: همچنین این رفتار آمریکایی‌ها در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران باید از نظر حقوقی در مجامع بین المللی مانند ایکائو (سازمان هواپیمایی بین المللی) و سازمان ملل متحد مورد پیگیری قرار گیرد و اقدامات لازم در این حوزه نیز انجام شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول