اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

میرلوحی: حکیمی‌پور می‌توانست در غیاب عارف جلسات شورای عالی اصلاح‌طلبان را برگزار کند/شورا باید به مردم گزارش دهد

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: آقای حکیمی‌پور شاید به خاطر اینکه مسؤولیتی بر عهده نگیرد استعفا داده، چرا که او می‌توانست در غیاب آقایان عارف و موسوی‌لاری، جلسات شورا را مجدداً احیا کند و تشکیل دهد.

میرلوحی: حکیمی‌پور می‌توانست در غیاب عارف جلسات شورای عالی اصلاح‌طلبان را برگزار  کند/شورا باید به مردم گزارش دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت امروز در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده است که از ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که یکی از شوراهای تأثیرگذار در جریان اصلاحات محسوب می‌شود استعفا کرده است.

استعفای حکیمی‌پور به دنبال بیانیه دوم مرداد ماه پنج‌شنبه هفته گذشته صورت گرفته که حزب تحت رهبری وی طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود: امیدی که در پیوستن به شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان داشته بر باد رفته است.

سیدمحمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و معاون پارلمانی وزارت کشور در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره استعفای حکیمی‌پور می‌گوید: در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همواره آقایانی همچون منتجب‌نیا، کواکبیان، رهامی و حکیمی‌پور نظرات متفاوتی داشته‌اند اما به هر حال در جریان اصلاحات تصمیم‌گیری‌ها بر اساس خرد جمعی است  چرا که در این طیف موافق و مخالفت وجود دارند و در نهایت تصمیمات را اکثریت می‌گیرند.

وی افزود: دبیران کل انجمن اسلامی و دبیرکل دانشگاه‌ها، حزب مردم‌سالاری، اراده ملت و ... همواره پس از رأی‌گیری با اکثریت همراه می‌شدند.

میرلوحی در عین حال می‌گوید: آقای حکیمی‌پور شاید به خاطر اینکه نمی‌خواسته مسؤولیتی را بر عهده بگیرد استعفا کرده است چرا که او می‌توانست در غیاب عارف و موسوی‌لاری به عنوان نایب رئیس دوم شورای عالی  جلسات شورای عالی را مجدداً احیا و تشکیل دهد.

وی گفت: ‌نمی‌شود به دلیل کرونا جلسات را برگزار نکرد شورای عالی باید به رئیس دولت اصلاحات، احزاب اصلاح‌طلب و مردم گزارش بدهد و تکلیف را روشن کند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افزود: هم اکنون نیز جلسات شورای مرکزی بسیاری از احزاب در ایام کرونا برگزار می‌شود جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز به صورت مجازی و حضور برگزار شده است. شورای عالی نیز باید جلسات را برگزار کند.

وی گفت: تا زمانی که شورای عالی تشکیل جلسه نداده و گزارشی ارائه نکند اشکالات و نواقص مشخص نشود، صحبت کردن از رئیس شورا امر درستی نیست.

میرلوحی به انتخابات دوم اسفند سال 98 اشاره و تأکید کرد:‌ اصلاحات خانه‌نشین نمی‌شود قطعاً در صحنه می‌ماند اکنون در مورد اصل مسأله انتخابات دچار چالش شده‌ایم اگر برای 1400 رویکرد مشارکت حداکثری باشد جریان اصلاحات سریع برنامه‌ریزی می‌کند، ساختار مستقر و چارچوب‌ها را در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها فعال می‌کند.

وی گفت:‌ ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مثل جریان اصولگرا فرمانده‌وار نیست بلکه رئیس فقط وظیفه برخی هماهنگی‌ها و اداره جلسات را دارد چرا که همه چیز بر اساس رأی‌گیری مشخص می‌شود. در زمان ریاست آقای عارف و نایب‌رئیس موسوی لاری نیز اختیارات با رئیس و نایب رئیس نبود و در هیأت رئیسه نیز 10 نفر حضور داشتند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: البته درباره ریاست بعدی شورای عالی باید بگویم که ما اساس‌مان این بود که رئیس شورای عالی باید کسی باشد که هم مقبول جریان همه طیف‌های اصلاح‌طلب و هم بتواند با شورای نگهبان تعامل کند اما ما دیدیم که شورای نگهبان اعتنایی به آقای عارف نکرد و حرمت ایشان را حفظ نکرد به هر حال آقای عارف عضو تشخیص مصلحت نظام،‌عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رأی نخست مردم تهران در انتخابات سال 94 بود. به هر حال باید ببینیم شرایط چگونه می‌شود 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول