اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بیشترین تعداد تست مثبت کرونا ویروس در چرام مربوط به بانوان بوده است

فرماندار چرام، گفت: پیشبینی این بوده که خانم ها کمتر به این بیماری مبتلا شوند اما متاسفانه می بینیم در شهرستان چرام موارد مثبت بیشتر مربوط به خانم ها بوده که نیاز است برنامه های آموزشی برای آنان صورت گیرد.

بیشترین تعداد تست مثبت کرونا ویروس در چرام مربوط به بانوان بوده  است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، هادی فتاحی اصل ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان چرام با بیان اینکه چرام تنها شهرستانی است که ویروس کرونا به روستاهای آن سرایت نکرد، اظهار کرد: علی رغم تمام ارتباطاتی که وجود دارد،روستاها از لحاظ مکانی سالم هستند و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در روستاهای ما به وجود نیامده است.

فرماندار چرام،عنوان داشت: بیماری کرونا ویروس در سطح جهان هنوز مهار نشده و با وجود تلاش همه کشورها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه نتوانسته اند این ویروس را به صورت دقیق بشناسند

وی با بیان اینکه دغدغه این بیماری در سطح استان و شهرستان ما وجود دارد،گفت: روند این بیماری طولانی و فرسایشی شد و ما نمی توانیم زندگی مردم را تعطیل کنیم اما می توانیم در جاهایی که امکان تعطیل شدن هست و ضرر و زیان کمتری دارد یعنی ضرورت زندگی به آن وصل نیست،جهت جلوگیری از شیوع این ویروس تعطیل کنیم.

فتاحی اصل با اشاره به ناشناخته بودن این ویروس و عامل آن،خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها راه پیشگیری که مشترک بین همه بیماری هاست عدم ارتباطات و استفاده از ماسک،جلوگیری از جمعیت به صورت تردد است.

وی،ابراز کرد: در همه دستگاه ها، استفاده از ماسک برای مدیران،کارکنان و ارباب رجوع ضروری و اجباری است،تلاش کنیم فرهنگسازی شود تا مردم بپذیرند کرونا بیماری خطرناکی است و ماسک زدن تنها راهی است که فعلا شناخته شده است.

این مسئول با اشاره به این مطلب که هر برنامه ای که باعث تجمع شود،خطرساز است، گفت: متاسفانه آنگونه که انتظار داریم مردم رعایت نمی کنند،یک سری جوانب دست مردم و یک سری دست مسئولان است،جاهایی که وظیفه مسئولان بوده ما 100 درصد اجرا کردیم،مساجد و حسینیه ها را تعطیل کردیم.

وی،ادامه داد: گاهی مشکلاتی که در شیوع کرونا برای ما به وجود آمد برگزاری مراسم در منازل بود که معضل بزرگی است و در شورای تامین هم مصوب کردیم اجازه کفن و دفن برای انجام مراسمات جز با هماهنگی ستاد کرونا به کسی داده نشود و تمام قبرستان ها تعطیل باشند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با دکر این مطلب که تنها شهرستانی که تاکنون هم مکانهای گردشگری و هم اماکن ورزشی آن تعطیل بوده چرام است،تصریح کرد: علیرغم مشکلات جغرافیایی که این شهرستان دارد و وابسته به کهگیلویه و گچساران است،کرونا ویروس تحت کنترل بوده که به دلیل همکاری دستگاه های شهرستان است.

فتاحی اصل در خصوص اماکن ورزشی نیز، متذکر شد: ورزش برای سلامتی است،اینکه یک درصد احتمال داشته باشد ورزشگاه ها را باز کنیم و یک نفر مشکل ناسلامتی برایش به وجود بیاید به آن سلامتی ورزش نمی ارزد.

وی، گفت: در خصوص کنکور سراسری نیز،یکی از برنامه هایی است که اجبارا باید انجام شود و با توجه به حساسیتی که در سطح کشور دارد امکان کنسل کردن نیست،تمام دستگاه های خدمات رسان باید در این راستا آمادگی همکاری را داشته باشند.

این مسئول با اشاره به این مطلب که بدون هماهنگبی با ستاد کرونا هیچ عقدی در چرام نباید صورت بگیرد، اظهار کرد: پیشبینی این بوده که خانم ها کمتر به این بیماری مبتلا شوند اما متاسفانه می بینیم در شهرستان چرام موارد مثبت بیشتر مربوط به خانم ها بوده که نیاز است برنامه های آموزشی برای آنان صورت گیرد.

انتهای پیام/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول