اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرر 4 میلیارد تومانی پروژه آب‌نمای بوستان ملت رشت/خروج طرح استیضاح شهردار رشت

ضرر و زیان حدود چهار میلیارد تومانی پیمانکار پروژه آب‌نمای موزیکال بوستان ملت رشت،پاس‌کاری و هدر رفت منابع مالی پروژه، خدشه‌دار شدن اعتبارات ملی با استیضاح شهردار و تکمیل ساختمان اداری گلزار شهدای رشت از مباحث مورد تأکید اعضای شورای اسلامی شهر رشت در صد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت بودند.

ضرر 4 میلیارد تومانی پروژه آب‌نمای بوستان ملت رشت/خروج طرح استیضاح شهردار رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت که با دستور جلسه بررسی استیضاح شهردار رشت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ماده پنج قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی، چنانچه پس از امضای طرحی، اعضای شورا تقاضای استرداد آن را مطرح کنند، آن طرح قابل‌استرداد است.

حاجی پور: اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی برای پروژه آب‌نمای موزیکال رشت

اسماعیل حاجی پور با اشاره به اجرای آب‌نمای موزیکال بوستان ملت گفت: متأسفانه این طرح مدت‌هاست که بلااستفاده رهاشده و تجهیزات آن در حال مستهلک شدن است.

وی با بیان اینکه لایحه‌ای از سوی شهرداری رشت برای اجرای این پروژه، به شورا ارسال‌شده است، تصریح کرد: شهرداری مبلغ ۳۰ میلیارد ریال را برای راه‌اندازی مجدد این پروژه مطرح کرده است و قصد دارد اجرای این پروژه را از سیما و منظر به شهرداری منطقه سه محول کند.

ذاکری: پاس‌کاری و هدر رفت منابع مالی پروژه آب‌نمای موزیکال در شهرداری رشت

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت آب‌نمای موزیکال بوستان ملت رشت اظهار کرد: برای اجرایی شدن این پروژه هزینه بسیار هنگفتی انجام شد اما متأسفانه در حال حاضر تنها شاهد پاس‌کاری این پروژه از سازمان سیما و منظر به شهرداری منطقه و سازمان عمران هستیم.

بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه باید بابت هدر رفت منابع مالی در این پروژه باید توضیح داده شود، افزود: امیدوارم برخی دراین‌باره هم بیانیه بدهند و علت این دور باطل مشخص شود.

رمضانپور: هزینه ۲ میلیارد تومانی آب‌نمای بوستان ملت به ۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای پروژه آب‌نمای موزیکال بوستان ملت رشت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه پیش‌بینی‌شده بود، اظهار کرد: متأسفانه این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده اما تاکنون بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان هزینه از این بابت روی میز شهردار رشت قرار دارد.

احمد رمضانپور با بیان اینکه در شهرداری منطقه سه اراده‌ای بابت راه‌اندازی مجدد پروژه آب‌نمای موزیکال وجود دارد، افزود: باید هزینه‌ها درباره این پروژه شفاف‌سازی شود و با راه‌اندازی این پروژه توسط  هرکدام از سازمان‌ها مخالفتی ندارم.

عبداللهی: ضرر و زیان ۴ میلیارد تومانی در پروژه آب‌نمای موزیکال بوستان ملت

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قرار است این پروژه از سیما و منظر گرفته شود و به شهرداری منطقه سه واگذار شود، اظهار کرد: پروژه آب‌نما، همچنان در اختیار پیمانکار قرار دارد و پیمانکار بابت مشکلات ایجادشده تقاضای ضرر و زیان حدود چهار میلیارد تومانی را مطرح کرده است.

حامد عبداللهی با بیان اینکه این پروژه در ابتدا باید تعیین تکلیف شود، افزود: کارهای فراوانی در اختیار شهرداری منطقه سه قرار دارد و بهتر است این پروژه با تولی گری سازمان سیما و منظر به سرانجام برسد.

علوی: ساختمان اداری گلزار شهدای رشت تکمیل شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به احداث و تکمیل ساختمان اداری واقع در گلزار شهدای رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه برای این پروژه اعتبار مشخصی در نظر گرفته‌شده است، شهرداری رشت به چه علتی این کار را به تعویق می‌اندازد.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه پیش‌ از این در یک مرحله مجوز تصویب بودجه به شهرداری رشت از  بابت این پروژه داده‌شده بود، افزود:  برای ارسال مجدد این لایحه و مطرح‌شدن آن دلیلی وجود  ندارد و شورا پیش‌ازاین اعتبار لازم درباره این پروژه را مصوب کرده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به استرداد طرح استیضاح شهردار رشت توسط برخی از اعضای شورا اظهار کرد:  برخی از اعضای شورا بر اساس این تقاضا اعلام کردند که با توجه به اینکه اجماع لازم دراین‌باره وجود ندارد تقاضای خروج طرح استیضاح شهردار رشت را از دستور جلسه داریم.

احمد رمضانپور، عضو موافق استرداد طرح استیضاح شهردار رشت باهدف ادامه فعالیت حاج محمدی در این جایگاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این اقدام فقط در راستای منافع شهروندان و مصلحت شهر انجام شد، اظهار کرد: بنا به مصالح و منافع شهر این اقدام انجام شد و امروز در این شرایط صلاح نیست شهردار رشت استیضاح شود.

رمضانپور: خدشه‌دار شدن اعتبارات ملی با استیضاح شهردار

رمضانپور با بیان اینکه اعتبارات ملی و دولتی با استیضاح شهردار رشت خدشه‌دار می‌شود، افزود: ممکن است با استیضاح وی تا زمانی که فردی جایگزین شود این اعتبارات خدشه‌دار شود و اگر مشاوران و اطرافیان وی هم تخلفی دارند دستگاه‌های نظارتی باید از این بابت ورود کنند.

وی با تأکید بر اینکه معتقدم یک‌بار دیگر فرصتی در اختیار شهردار رشت قرار داده شود گفت: در شورای پنجم رشت اقدامات خوبی انجام شد و از ظرفیت‌ها و منابع دولتی توانستیم به‌خوبی استفاده کنیم و در حوزه پسماند اقدامات بزرگی انجام شد.

توسعه حمل‌ونقل ریلی در شورای پنجم رشت

رمضانپور با اشاره به اینکه توسعه حمل‌ونقل ریلی، بازگشایی پروژه‌های زیرگذر و حضور قرارگاه خاتم از اقدامات خوب شورای پنجم رشت است، بیان کرد: به صلاح مردم شهر و مدیریت شهری است که استیضاح شهردار رشت را باز پس بگیریم و ان شاا شهردار رشت نیز با برطرف کردن نقاط ضعف بر نقاط قوت بیفزاید.

انتصابات در شهرداری رشت بر اساس غرض‌ورزی نباشد

وی با تأکید بر اینکه شهردار رشت نباید غرض‌ورزی کند، گفت: انتصابات در شهرداری رشت باید بر مبنای شایسته‌سالاری باشد و شهردار رشت خدای‌ناکرده بر اساس غرض‌ورزی‌ها به این کار نپردازد و برای توسعه شهر رشت و تحقق رشت بهتر و برتر تلاش کنیم.

ذاکری: حاج محمدی در مسیر صحیح حرکت نمی‌کند

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز به‌عنوان مخالف استرداد استیضاح شهردار رشت اظهار کرد: خدا را شاکر هستم که در ابتدا نیز به حاج محمدی به‌عنوان شهردار رشت رأی نداده‌ام و معتقدم حاج محمدی در مسیر صحیح حرکت نمی‌کنند و مسؤولیت ماندن شهردار رشت بر عهده کسانی است که از وی برای ادامه ماندن حمایت کردم.

بهراد ذاکری با بیان اینکه در دوران تصدی حاج محمدی اتفاقاتی در رشت رقم خورده است افزود: از سازمان بازرسی، اطلاعات و دیگر دستگاه‌ها تقاضا دارم نسبت به عملکرد وی ورود کنند و بنده معامله‌گر نیستم و هرکسی که منتصب به بنده است را شهردار می‌تواند رد ابلاغ کند و ترجیح می‌دهم افراد منتصب به بنده با این شهردار کار نکنند و در دفاع از حقوق مردم لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم.

عاقل منش: ورود دستگاه‌های نظارتی به‌منظور جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استیضاح شهردار رشت ممکن است به جذب اعتبارات ملی خدشه وارد کند اظهار کرد: با توجه به اینکه اجماع درباره استیضاح نیست و درباره فرد جایگزین نیز اتحاد وجود ندارد بهتر است به‌منظور خروج از بن‌بست فعلی، از طرح استیضاح شهردار رشت خارج شویم.

محمدحسن عاقل منش با تأکید بر اینکه بن‌بست برای رشت یک آسیب است افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی هنوز هم می‌توانیم درباره برخی از پروژه‌ها به‌خوبی اقدام کنیم و به‌طور یقین با حضور و ورود دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی، اطلاعات و ... از هدر رفت و تضییع بیت‌المال نیز جلوگیری می‌شود.

زاهد: در انتخاب شهردار رشت اشتباه کردم

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از همگان تقاضا دارم از توهین کردن بپرهیزند، اظهار کرد: اگر صحبت‌ها و تصمیماتی انجام می‌شود که به مزاج برخی خوشایند نیست نباید به یکدیگر توهین کنیم.

فرهام زاهد با تأکید بر اینکه بنده معتقدم در جریان انتخاب شهردار رشت اشتباه کردم، افزود: بر اساس شرایط و فشارهایی که در آن زمان وجود داشت شهردار رشت را انتخاب کردم و از این بابت نیز عذرخواهی کردم.

وی با بیان اینکه در روزی که نصرتی شهردار پیشین تصمیم به استعفا گرفت گریه کردم، تصریح کرد: بنده هم معتقدم مدیریت شهری باید ثبات داشته باشد اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که سیزده ماه است شهردار در رأس امور است و فقط دو هفته از طرح سؤال و استیضاح شهردار رشت سپری‌شده است.

جذب: سکوت منجر به تضییع حقوق مردم می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعتقاد دارم تا زمانی که برخی از افراد در مسیر منافع فردی حرکت می‌کنند مشکلات رشت برطرف نمی‌شود اظهار کرد: تا زمانی که افرادی منافع فردی، زیاده‌خواهی و خودخواهی را به منافع شهر و شهروندان ترجیح می‌دهند جامعه محکوم به رانت و آقازاده پروری است و تاریخ این موضوع استیضاح را قضاوت می‌کند.

حجت جذب با بیان اینکه سکوت آدم‌ها روزی منجر به تضییع بیشتر حقوق مردم رشت می‌شود، گفت: همین سکوت‌ها باعث شد که سال‌هاست رشت نتوانسته است به جایگاه واقعی‌اش دست پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه شاهد تضییع حقوق پرسنل شهرداری رشت هستیم گفت: شهردار هرماه حقوق شخصی و حق بیمه‌اش را کاملاً پرداخت می‌کند اما حق بیمه پرسنل را پرداخت نمی‌کند.

شهرداری از عهده تأمین هزینه‌های پرسنل برنمی‌آید

این عضو شورا با اشاره به اینکه یقیناً طی یکی دو ماه آینده شهرداری از عهده تأمین هزینه‌های پرسنل نیز برنمی‌آید، گفت: متأسفانه در شهرداری رشت رانت‌هایی ایجادشده است و کار به‌جایی رسیده که آدم‌هایی که دارای شخصیت‌های حقیقی هستند مدیران شهرداری رشت را جابجا می‌کنند و به خودشان اجازه می‌دهند برای مدیران شهرداری رشت خط ونشان بکشند.

حوزه‌های نظارتی یقه اعضای شورا را بگیرند

وی با تأکید بر اینکه نظارت نخستین بر عملکرد شهرداری رشت بر عهده شورا است، گفت: به عقیده بنده حوزه‌های نظارتی باید یقه برخی از اعضای شورا را بگیرند و متأسفانه همکارانی که مخالف استیضاح هستند باید وجدان خود را قاضی کنند.

عبداللهی: بدهی ۲۱ میلیارد تومانی شهرداری رشت به پیمانکاران

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه افرادی که امروز مخالف شهردار هستند بیشترین نامه‌ها را به شهردار رشت بابت انتصابات ارسال کرده‌اند، اظهار کرد: وقتی شهردار تصمیم می‌گیرد خودش باشد به مزاج برخی از آقایان خوش نمی‌آید و بهتر است در ابتدا اقدامات خودمان را قضاوت کنیم.

حامد عبداللهی با بیان اینکه در دوران فعالیت نصرتی شهردار پیشین رشت بیش از ۲۱ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار بودیم افزود: در حال حاضر اقداماتی که در این بخش انجام‌شده است را نیز باید مدنظر قرار بدهیم.

علوی: مدیری که باج می‌دهد بدبخت است

سید امیرحسین علوی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیری که برای حفظ صندلی‌اش حاضر به پرداخت هرگونه باجی باشد بدبخت است اظهار کرد: بدبخت‌تر از آن مدیر باج‌دهنده، افرادی هستند که به خاطر منافع فردی با او همراهی و موافقت می‌کنند.

در این جلسه برای دقایقی ما بین بهراد ذاکری به‌عنوان یکی از مخالفین ادامه فعالیت شهردار رشت و رضا رسولی به‌عنوان یکی از موافقین ادامه فعالیت شهردار رشت برای دقایقی درگیری لفظی انجام شد که با وساطت دیگر اعضای شورا این قائله ختم شد.

به گزارش فارس، فاطمه شیرزاد، حامد عبداللهی، احمد رمضانپور، رضا رسولی، محمدحسن عاقل منش، محمدحسن علیپور و اسماعیل حاجی پور در این جلسه از اعضای شورای پنجم رشت بودند که موافقت خود را با خروج طرح استیضاح و ادامه فعالیت شهردار رشت اعلام کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول