اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

چگونگی فعالیت دانشگا‌ه‌ها با محدودیت‌های جدید کرونایی/ لغو امتحان حضوری و تعویق کلاس عملی، امتحان مجازی مشمول تعطیلی نیست

بررسی تاثیر اعمال محدودیت‌های جدید به دلیل شیوع دوباره کرونا نشان می‌دهد فعلا برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه تا ۱۵ مرداد به تعویق افتاده و آزمون‌های حضوری هم به زمان دیگری موکول شده اما آزمون‌های مجازی مشمول تعطیلی نیستند.

چگونگی فعالیت دانشگا‌ه‌ها با محدودیت‌های جدید کرونایی/ لغو امتحان حضوری و تعویق کلاس عملی، امتحان مجازی مشمول تعطیلی نیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور از شنبه ۲۸ تیرماه ادارات با دو سوم کارکنان فعالیت می کنند و این هفته هم محدودیت ها تمدید شد.

تمدید محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حالی است که قرار بوده کلاس های عملی و کارگاهی دانشگاه ها در تیرماه برگزارشود. به این ترتیب برگزاری حضوری این کلاس ها با  ابهاماتی رو به رو شده است. 

 

*برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی فعلا تا ۱۵ مرداد به تعویق افتاد

در پیگیری خبرنگار فارس از وضعیت برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی با‌وجود وضع دوباره محدودیت های کرونایی، یعقوب محمدی رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان در گفت وگو با خبرنگار فارس، گفت: برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی فعلا تا ۱۵ مرداد به تعویق افتاده است.

* امتحانات حضوری تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران هم در پیگیری تکلیف امتحانات حضوری دانشگاه تهران به خبرنگار فارس، گفت: امتحانات حضوری دانشگاه تهران از اوایل تیرماه آغاز شده بود که پس از شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور ابتدا به مدت یک هفته لغو شد و سپس به دلیل تمدید محدودیت ها موقتا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

*آزمون های مجازی مشمول تعطیلی ها نیست

همچنین کسب اطلاع خبرنگار فارس درباره برنامه امتحانات مجازی نشان می‌ دهد که برنامه امتحانات و آزمون های آنلاین به روال سابق ادامه دارد و مشمول تعطیلی ها نیست. همچنان که بسیاری از دانشگاه ها امتحانات خود را به اتمام رسانده اند.

*تصمیم کلی درباره تعطیلی کلاس عملی و امتحان به دانشگاه‌ ها ابلاغ نشده است

علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تعطیلی کلاس های عملی دانشگاه ها در پی شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور و وضع محدودیت های جدید، گفته: وزارت علوم هیچ تصمیم واحدی برای برگزار شدن یا برگزار نشدن کلاس‌ های عملی در دانشگاه‌ ها نگرفته است و این موضوع به عهده دانشگاه‌ ها است تا با توجه به شرایط و امکانات خود در این باره تصمیم گیری و اقدام کنند.

وی گفته بود: دانشگاه‌ها با سنجیدن شرایط می‌توانند اقدام به برگزاری یا عدم برگزاری کلاس‌های عملی کنند و در صورت تشکیل زمان آن را هم خودشان تعیین خواهند کرد.

خاکی‌صدیق تصریح کرد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا ادارات دولتی را تعطیل کند، دانشگاه‌ها هم تعطیل خواهند شد، اما به صورت ویژه موضوعی در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها گفته نشده است و همانند روز‌های قبل کلاس مجازی جایگزین کلاس‌های حضوری خواهد شد.

*تعطیلی دانشگاه ها به عهده مدیران دانشگاه است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم درباره تاثیر اعمال محدودیت های جدید بر دانشگاه گفت: برنامه دانشگاه ها دراختیار مدیران دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه ها تصمیمات اعلام شده در سطح استان یا کشور را رعایت می کنند.

 *دانشگاه ها به دورکاری رفتند

همچنین بر مبنای اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران به دانشگاه ها درباره  شیوع و اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا، دانشگاه ها تا اطلاع ثانوی به دورکاری رفته اند به نحوی که تعداد یک سوم از کارمندان هر واحد، به صورت نوبتی و چرخشی در محل کار حاضر هستند.

این اطلاعات بر اساس مصوبات و ابلاغ‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است و طبیعی است که دستورات بعدی هم برهمین اتخاذ و اجرا می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول