اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پیش‌بینی 42 هزار نفر اشتغال در کرمان طی سال 99/تحقق 10 درصد تا پایان خردادماه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: برنامه پیش‌بینی شده برای اشتغال استان در سال جاری، 42 هزار نفر است که 10 درصد از این برنامه اشتغال تا پایان خردادماه در استان اجرا شده و تا آخر شهریور این رقم باید به 40 درصد برسد.

پیش‌بینی 42 هزار نفر اشتغال در کرمان طی سال 99/تحقق 10 درصد تا پایان خردادماه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا اسماعیلی در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه ۳۴ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: درصد اشتغال کشور در زمینه کشاورزی بین ۱۷ تا ۱۹ درصد است و رتبه ما از میانگین کشوری در این زمینه بالاتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: ما در زمینه طرح کارورزی در سطح استان کرمان هزار نفر سهمیه داریم و این طرح به اشتغال افراد تحصیل‌کرده خیلی می‌تواند کمک کند. 

وی ادامه داد: به هر فرد، ماهیانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان کمک هزینه پرداخت می‌کنیم تا در یک واحد به صورت کارورزی کار یاد بگیرند که متاسفانه از این طرح استقبالی صورت نگرفته است.

وی گفت: سهم استان کرمان از تسهیلات مصوب مربوط به کرونا برای مشاغل، یک هزار و 140 میلیارد تومان بوده که تا کنون ۱۴۰ میلیارد تومان معرفی به بانک داشته‌ایم و از این مبلغ ۴ میلیارد تومان پرداخت شده و این رقم خیلی کم است و ما استان چهار یا پنجم در این زمینه هستیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برنامه پیش‌بینیشده برای اشتغال استان در سال جاری ۴۲ هزار نفر است، ادامه داد: اکنون می‌دانیم در چه شهرستانی چه تعداد شغل باید ایجاد شود و چه تعداد شغل ایجاده شده است.

وی تصریح کرد: 10 درصد از این برنامه اشتغال تا پایان خرداد ماه در استان اجرا شده و تا آخر شهریور این رقم به ۴۰ درصد و نیمه دوم سال به ۶۰ درصد باید برسد.

اسماعیلی تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات روستائی در استان کرمان پرداخت شده و همچنین ۳۷۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال‌های خرد، خانگی و کوچک داریم و از بانک‌ها درخواست داریم همکاری ویژه‌تری در این زمینه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: سالانه حدود 4 هزار و 500 پرونده اختلافات کارگری و کارفرمایی در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه ضعیف‌ترین قشر، قشر کارگری است، افزود: ۵۲ هزار واحد کارگری و ۳۴۰ هزار بیمه شده اجباری در استان کرمان داریم.

ارائه طرح پیشگیری از معلولیت نابینایی کودکان توسط بهزیستی کرمان

 عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار داشت: ظرفیت اینکه در مسائل اجتماعی استان و کشور طرح ارائه دهیم را داریم  و این ظرفیت حداقل در یک مورد عملیاتی کرده‌ایم که طرح پیشگیری از تولد معلولان مادرزادی ارائه شده از سوی  استان کرمان تبدیل به قانون شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه شاهد تولد ۳۵ تا ۴۰ هزار معلول مادرزادی در کشور هستیم، گفت: اگر ۱۰ درصد آن مربوط به   استان کرمان باشد، سالیانه شاهد تولد ۳ هزار و ۵۰۰ معلول مادرزادی در استان  هستیم در حالی که توان کنترل، مدیریت و  پیشگیری از این امر را داریم.

صادق‌زاده عنوان کرد: پیشگیری از معلولیت نابینایی کودکان یکی دیگر از طرح‌هایی است که آن را آماده کرده‌ایم و امیدواریم با کمک نمایندگان استان کرمان مانند طرح پیشگیری از تولد کودکان مادرزادی تبدیل به قانون شود.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: می‌توانیم با توصیه‌های ساده به مادران، از نابینایی تعداد زیادی از کودکان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول