اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

دولت هتل کپسولی وارد نمی کند / رونمایی از هتل‌ها در راستای جهش تولید

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران با اشاره به اینکه دولت واردات هتل کپسولی را انجام نمی‌دهد و قرار نیست اقدامی در این راستا صورت گیرد،‌گفت:‌رونمایی از هتل کپسولی در راستای ایجاد جهش تولید و تشویق تولیدکنندگان بومی بوده است.

دولت هتل کپسولی وارد نمی کند / رونمایی از هتل‌ها در راستای جهش تولید

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره سرانجام واردات و  ساخت هتل‌های کپسولی در کشور، گفت: بحث واردات این هتل‌ها در حال حاضر مدنظر نیست و تنها حدود 10 مورد از این هتل‌ها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شد.

وی افزود: رونمایی از هتل کپسولی در تهران  جهت تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و تولیدکننده‌ها و ایجاد جهش تولید بوده است و قرار نیست وزارت میراث فرهنگی و دولت هزینه‌ای در این زمینه انجام دهند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران تصریح کرد: طی 10 سال گذشته سازمان میراث فرهنگی و این وزارتخانه هتلی نساخته و به این بحث ورود نکرده است چرا که بودجه‌ای در این زمینه موجود نیست، واردات هتل کپسولی نیز به دلیل نبود بودجه اصلاً مدنظر نیست و بخش خصوصی فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهد.

اربابی گفت: ساخت هتل‌های کپسولی بسته به شرایط آن برای تولیدکنندگان داخلی با توجه به نرخ کنونی ارز و قیمت‌ تجهیزات آن از 35 تا 60 میلیون تومان هزینه خواهد داشت و در صورتی که شرایط کرونا برطرف شود استفاده از این هتل‌ها در توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش فارس، 24 خرداد امسال نمونه اولیه هتل‌های کپسولی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد که این موضوع با حواشی زیادی همراه بود و بسیاری از منتقدان اعلام کردند که واردات هتل کپسولی برای گردشگری بحران‌زده ایران عواقب زیادی به همراه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول