اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح طرح «آشتی با آموزش» در کرمان/پوشش 2900 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

طرح آشتی با آموزش «آبا» ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کرمان اجرا و 2 هزار و 891 دانش‌آموز در هفت شهرستان جنوبی کرمان زیر پوشش قرار می‌گیرند.

افتتاح طرح «آشتی با آموزش» در کرمان/پوشش 2900 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طرح «آبا» ظهر امروز در ارتباط ویدئوکنفرانس با معاون وزیر آموزش و پرورش و با حضور معاون استاندار کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و رؤسای آموزش و پرورش هفت شهر جنوبی کرمان در کرمان کلید خورد.

طرح آشتی با آموزش با هدف پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اجرا می‌شود و هزینه‌های مادی اجرای طرح در جنوب کرمان را موسسه خیریه دارالاکرام به عهده دارد.

مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی عنوان کرد: طرح آشتی با آموزش یکی از بسته‌های تحولی است که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق روستایی و دورافتاده را با کمک فناوری نوین و مشارکت خیران و شوراهای آموزش و پرورش با کلاس‌های اقماری و آموزش‌های آنلاین تحت پوشش آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح 100 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح کشور به تحصیل باز می‌گردند، گفت: سهمیه استان کرمان 5 هزار دانش آموز است که 2 هزار و 891 نفر در جنوب استان در فاز اول تحت پوشش قرار می‌گیرند.

احداث 2 هزار و 700 کلاس خیرساز در کرمان

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در این ارتباط عنوان کرد: در مقطع آموزش متوسط اول سال تحصیلی 99 -98 در استان کرمان 4 هزار و 507 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم که یک هزار و 590 نفر آنها در شهرستان‌های جنوبی هستند و بیشترین تعداد را هم دختران شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: در مقطع متوسطه دوم در کل استان کرمان 3 هزار و 853 نفر بازنماده از تحصیل داریم که یک هزار و 301 نفر آنها در شهرستان‌های جنوبی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: در مجموع استان کرمان 8 هزار و 363 نفر بازمانده از تحصیل، 2 هزار و 891 نفر شامل 34.5 درصد مربوط به جنوب استان است که نیاز بود اقدام ارزنده در راستای طرح آشتی با آموزش برای آنها اجرا شود.

وی بیان داشت: 2 هزار و 700 کلاس خیرساز در دولت تدبیر و امید در استان کرمان احداث شده که 80 درصد آنها در جنوب استان شکل گرفته و میل علاقه خیران در این حوزه جای تقدیر دارد.

8 هزار و 300 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان کرمان

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 32 منطقه آموزشی در استان کرمان دایر است، عنوان کرد: 16 منطقه آموزشی که اغلب در حوزه جنوب و شرق استان واقع هستند، جزو مناطق کمتر توسعه یافته محسوب می‌شوند.

وی بیان داشت: به دلیل فقر فرهنگی و مالی خانواده‌ها، تعدادی از دانش‌آموزان از تحصیل باز ماندند و لذا بسته‌های تحولی در راستای سند تحول بنیادی آموزش و پرورش به منظور افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده و جذب حداکثری دانش‌آموزان ترک تحصیل با استفاده از ظرفیت مدارس از راه دور و کمک‌های خیران در دستور کار است.

اسکندری‌نسب گفت: 8 هزار و 300 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان کرمان داریم که در قالب طرح « آشتی با آموزش» 2 هزار و 891 نفر از این دانش‌آموزان تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/80017/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول