اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پوشش 47 درصدی جمعیت استان کرمان توسط بیمه تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یعنی ۴۷ درصد جمعیت استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

پوشش 47 درصدی جمعیت استان کرمان توسط بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امین فخر اظهار داشت: تامین اجتماعی استان به‌طور مستقیم سه بیمارستان پیامبر اکرم (ص) کرمان، امام علی(ع)، غرضی سیرجان و ۱۴ درمانگاه در سطح استان دارد که به بیمه‌شوندگان خود خدمات درمانی ارائه می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان افزود: در در درمان غیر مستقیم با یک هزار و ۴۰۰ مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی قرار داد بسته‌ایم و  براساس تعرفه دولتی، ۹۰ درصد هزینه درمان بیمه‌شدگان در مراکز درمانی دولتی و ۷۰ درصد هزینه درمان در بخش خصوصی را پرداخت می‌کنیم.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: اعتبار درمان ما در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری  هزار میلیارد تومان است.

اختصاص 150 تخت تأمین اجتماعی کرمان به بیماران کرونایی 

فخر با اشاره به اینکه بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی در سال گذشته پرداخت شده است، بیان کرد: طی شش ماه گذشته ۵۳۵ میلیارد تومان نقدینگی به استان تزریق شده است.

وی ابراز داشت: تامین اجتماعی در سراسر استان ۵۴۵ تخت بیمارستانی دارد که  ۱۵۰ تخت آن به کرونا اختصاص یافته است.

فخر تصریح کرد: ۳۰ درصد مبتلایان در مراکز درمانی تامین اجتماعی بستری شده‌اند و همچنین ۱۲۰ نفر از همکاران ما درگیر ابتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یعنی ۴۷ درصد جمعیت استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی عنوان کرد: در استان کرمان بیش از ۱۲۰ هزار خانوار کرمانی مستمری بگیر تامین اجتماعی‌اند که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان ماهیانه به این خانوارها مستمری پرداخت می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان نرخ بیمه متفاوت است، گفت: نرخ پوشش بیمه‌ای  در شهرستان کرمان ۶۵ درصد، در سیرجان ۶۰ درصد، زرند ۵۲ درصد اما در جنوب استان با داشتن جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر تنها ۲۰ درصد است.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: به دلیل اینکه در جنوب استان پوشش بیمه تامین اجتماعی با توجه به جمعیت آن کم است، موجب شده که آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان نسبت به کشور بین ۴ تا ۵ درصد پایین‌تر باشد.

حسینی با اشاره به اینکه کارفرمایان استان یک هزار میلیارد تومان به  تامین اجتماعی استان بدهی معوق دارند، افزود: در استان کرمان ۵۲ هزار کارفرما داریم که بیش از ۳۴۰ هزار نفر در این کارگاه‌ها به‌طور مستقیم مشغول به کار هستند.

وی بیان داشت: تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای است و باید به آن نگاه بیمه‌ای شود نه نگاه حمایتی،  تامین اجتماعی یک سازمان غیر دولتی بوده و بیت‌المال نیست.

حسینی ابراز داشت:  بر اساس قانون، فرزندان دختر به شرط نداشتن همسر، می‌توانند از مستمری پدرشان استفاده کنند که بعضا برخی افرار روی به طلاق‌های صوری آورده‌اند تا بتوانند از این مستمری استفاده کنند و در استان کرمان از این پرونده‌ها زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان کرمان  چهار درصد افزایش تعداد بیمه‌شدگان را داشته‌ایم که نسبت به نرم کشوری بیشتر است.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول