اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ضعف در فرهنگ کار از عوامل تاثیرگذار در ظهور مشکلات اقتصادی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه گفت: ضعف در فرهنگ کار و بهره‌وری و عدم تعهد به کار و وظیفه از عوامل تاثیرگذار در ظهور و بروز مشکلات اقتصادی هستند.

ضعف در فرهنگ کار از عوامل تاثیرگذار در ظهور مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز هفتادویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی در محل مسجد صاحب الزمان (عج) محل برگزاری نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در این نشست گفت: تنها بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه در مدیریت ضعیف و عدم نظارت دقیق دارد و بخش عمده‌ای از آن به خودمان باز می‌گردد که ضعف در فرهنگ کار و بهره‌وری و عدم تعهد به کار و وظیفه است.

تنها بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه در مدیریت ضعیف و عدم نظارت دقیق دارد و بخش عمده‌ای از آن به خودمان باز می‌گردد که ضعف در فرهنگ کار و بهره‌وری و عدم تعهد به کار و وظیفه است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی افزود: وقتی آشنایی با ارزش‌های دینی و معارف اهل بیت(ع) در بین عموم مردم جامعه کمرنگ شود و تولیدکنندگان فقط به فکر منفعت شخصی خویش بوده! کسبه هم بدنبال سود بیشتر باشند، نمی‌توان توقع داشت از مشکلات اقتصادی کاسته شود.

وی افزود: اقتصاد اسلامی مبحث مهمی است که ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های خود طی سالیان گذشته به آن پرداخته و می‌پردازند که اگر بتوان اقتصاد اسلامی را در جامعه نهادینه کرد قطعا بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

هادی فدایی نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این نشست ضمن گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور، گفت: رویکرد دشمنان انقلاب اسلامی به مبحث نماز جمعه با بمب‌گذاری در محل‌های برگزاری نمازهای جمعه کشور و به شهادت رساندن تعدادی از ائمه جمعه نشان از جایگاه مهم و تاثیرگذار آن دارد، امیدوارم بتوانیم به نحو شایسته‌ای از ظرفیت نمازهای جمعه، مساجد، ائمه جمعه و جماعات و ستادهای نمازهای جمعه، این دستاورد ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ‌عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه، ترویج فرهنگ قناعت و صرفه جویی، وجدان کاری، فرهنگ تعهد وافزایش بهره وری، بهره گیری از پتانسیل بانوان در فرهنگسازی، آگاه سازی مردم در خصوص معارف و ارزشهای دینی و ... را از مواردی دانست که ائمه جمعه می‌توانند در خطبه های نماز جمعه به آن بپردازند و موجب بهبود وضعیت اقتصادی مردم شوند.

جوانمرد ایجاد دغدغه در میان مسئولین و مردم را یکی از راههای مواجهه با مشکلات اقتصادی دانست.

برنامه ریزی توسط مدیر شهرکهای صنعتی شهرستان برای حضور ائمه جمعه در جمع کارگران شرکتهای تولیدی جهت آشنایی و تبیین معارف اسلامی و همچنین ارتباط با مدیران کارخانجات در راستای ترویج فرهنگ کار وتلاش مصوبه این جلسه بود.

تقدیر از اعضای ستادهای نماز جمعه شهرهای مامونیه و پرندک پایان بخش این جلسه فرهنگی بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول