اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از 30 هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در گلستان مشغول فعالیت هستند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: بیش از 30 هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در استان گلستان مشغول فعالیت هستند.

بیش از 30 هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در گلستان مشغول فعالیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی اظهار کرد: در صورت حمایت همه‌جانبه، رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان پتانسیل‌های بسیاری برای اشتغالزایی دارد.

وی تصریح کرد: اگر صنایع‌دستی به‌عنوان بال قدرتمند توسعه گردشگری، به‌عنوان حوزه‌ای فرابخشی پذیرفته شود، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد توسعه‌ همه‌جانبه و پایدار کشور ایفا کند.
 معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: فرابخشی‌بودن صنایع‌دستی به این معناست که دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای فرآیند صنایع‌دستی از توسعه و ترویج تا حمایت از تولید و بازرگانی و صادرات، از سویی از حجم بروکراسی کاسته و از دیگر سو، اجرای قوانین و مقررات را تسهیل کنند.
حاجی‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع‌دستی مزایا و امتیازات مناسبی از جمله معافیت کارگاه‌ها از پرداخت مالیات و بهره‌مندی کارگاه‌های انفرادی از بیمه ارزان قیمت وجود دارد. اعطای نشان ملی و بین‌الملی یا مهر اصالت برای محصولات صنایع‌دستی از دیگر مزایای فعالیت در این حوزه است که به‌دنبال تشویق نوآوری در تولید کالایی مناسب، مفید و قابل عرضه در زندگی امروزی است.

* 3 هزار نفر از هنرمندان استان گلستان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند
وی با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در استان گلستان مشغول فعالیت هستند، تاکید کرد: از این تعداد مشخصات بیش از 29 هزار نفر در بانک اطلاعاتی سامانه صنایع‌دستی کشور ثبت شده و 3 هزار نفر از هنرمندان استان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند که پس از برقراری مجدد بیمه تامین اجتماعی، هنرمندان بیشتری تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

 معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: در حال حاضر نیز به‌علت عدم راه‌اندازی مجدد بیمه تامین اجتماعی، بیمه صندوق روستایی و عشایری را که شرایط مناسبی دارد به هنرمند معرفی می‌کنیم.
حاجی‌ابراهیمی با تاکید بر این‌که توسعه این هنرصنعت نیازمند برنامه‌ریزی کلان است تا از روی‌آوردن هنرمندان و صنعتگران به حرفه‌های دیگر جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که ما این میراث ملی و گران‌بها را با همه مزیت در اختیار داریم، می‌طلبد مسوولان از طرق مختلفی همچون توجه به صنایع‌دستی در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، رفع موانع و مشکلات، تقویت تعاونی‌ها و بخش خصوصی، ایجاد کانون‌های صنایع‌دستی در سطح دانشگاه‌ها، افزایش اعتبارات آموزشی، بیمه صنعتگران، بازاریابی و حتی استفاده کاربردی از تولیدات در محل کار و منزل به تقویت آن بپردازند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول