اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

دبیرکل حزب توسعه و عدالت: به‌خطر انداختن جان مسافران بی‌گناه مصداق بارز تروریسم است

مهدی وکیل‌پور با بیان اینکه تهدید هواپیمایی مسافربری ایران توسط جنگنده‌های آمریکایی نشانه درماندگی آمریکا در مقابل ایران است، ‌گفت: به خطر انداختن جان مسافران بی‌گناه مصداق بارز تروریسم دولتی است.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت: به‌خطر انداختن جان مسافران بی‌گناه مصداق بارز تروریسم است

مهدی وکیل پور دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری ایران توسط جنگنده‌های آمریکایی اظهار داشت: این اتفاق نشانه درماندگی ارتش تروریست آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران است و این تهدید هواپیمای مسافربری و به خطر انداختن جان مسافران بی‌گناه مصداق بارز تروریسم دولتی است.

وی با اشاره به اهداف پیدا و پنهان این اتفاق تصریح کرد: آمریکایی‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دنبال اهداف شومی هستند که افکار عمومی داخل آمریکا را از اعتراضات بی‌عدالتی به سمت دیگری توجه دهند و افکار عمومی را در سطح جهان به سمت مسائل دیگری ببرند تا از مسائلی که در داخل آمریکا وجود دارد غافل شود.

وکیل پور با بیان اینکه این مدل اتفاقات اعم از تهدید هواپیماها و مواردی که آمریکا در سطح بین‌المللی رقم می‌زند نوعی ماجراجویی در سطح گاوچران های آمریکاست، گفت: بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی مانع از تکرار حوادثی مثل سرنگونی ایرباس ایرانی می شود و ترس و وحشتی که توان نظامی ما به جان آمریکا انداخته، نوعی بازدارندگی را به همراه داشته که این ماجراجویی در حد یک تهدید ساده باقی بماند و منجر به اتفاقات بزرگ با خسارات جبران‌ناپذیر نشود و این بازدارندگی، امروز یک افتخار جدی برای ما است.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی ضمن اشاره به لزوم پیگیری حقوقی این ماجراجویی نظامی آمریکایی‌ها علیه مسافران ایرانی تصریح کرد: این اتفاق و تهدید نقض آشکار تمامی معاهدات بین المللی و تعرض به جان انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع بوده و ضمن اینکه دستگاه دیپلماسی ما باید از شورای امنیت بخواهد که این اتفاق را محکوم کند، باید غرامت و خسارت از آمریکا را در دادگاه‌های داخلی و خارجی دنبال کنیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم اقدام متقابل در قبال این ماجراجویی آمریکایی‌ها اظهار داشت:‌ تاریخ پر افتخار چهل ساله جمهوری اسلامی در حوزه دفاع و امنیت منبعث از کلام رهبر انقلاب است و ایشان فرمودند که دوران بزن و در رو تمام شده است.

وکیل پور تاکید کرد: این اقدام دولت تروریست آمریکا بی‌جواب نخواهد ماند، چون ما وقتی به این تاریخ ۴۰ سال نگاه می‌کنیم، هیچکدام از این اقدامات آمریکا و هم پیمانانش را بی جواب نگذاشته ایم و خود آمریکایی‌ها هم این را به خوبی درک کرده‌اند و پا پس کشیدن رژیم‌صهیونیستی در همان ساعات اولیه نشان از ترس آنها از پاسخ جمهوری اسلامی به این اتفاق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول