اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رضایت از اولیای دم 26 پرونده قتل عمد در مازندران

مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به تلاش در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و سازش در جامعه گفت: با تلاش و پشتکار روسا، اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها طی 6 ماه گذشته ۲۶ پرونده قتل عمدی منجر به رضایت از اولیاء دم شد.

رضایت از اولیای دم  26 پرونده قتل عمد در مازندران

علی استادی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، کار در زندان را منشا خیرات و برکات دانست و اظهار کرد: دستگیری و حمایت از زندانیان و خانواده آنان به عنوان کار خیر و از باقیات و صالحات است.

وی افزود: اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها و تضمین سلامت زندانیان یکی از اقدامات مهم و درخور شایسته و تقدیر از کارکنان زندان‌ها است.

استادی با اشاره به وضعیت جمعیت کیفری زندان‌های مازندران گفت: با توجه به بخشنامه‌های رئیس قوه قضاییه و حمایت رئیس کل دادگستری استان مازندران در رسیدگی جهادی به درخواست و مشکلات زندانیان و حضور گروهی بیش از ۱۱ مرتبه مسؤولان ارشد قضایی استان به همراه قضات شعب در زندان‌ها منجر به کاهش جمعیت کیفری و آرامش و آسایش زندانیان شد.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران بیان کرد: در ۶ ماهه گذشته با پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان ها و مددکاران اجتماعی بیش از ۲۶ فقره پرونده زندانیان محکوم به قصاص نفس به رضایت اولیاء دم منجر شد.


وی اضافه کرد: همکاران ما در زندان‌ها با تلاش بی‌وقفه و در راه رضای خدا با هدف نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه خطرات و تهدیدات پیگیری پرونده‌های قتل عمدی را به جان می‌خرند و با حضور در محل سکونت اولیاء دم و یا دعوت آنان به زندان زمینه عفو و گذشت اولیاء دم را فراهم می‌آورند.

استادی گفت: ما در جامعه به گسترش فرهنگ گذشت و عفو بیشتر نیاز داریم و این اقدامات موجب می‌شود که فرهنگ عفو به عنوان یک سنت حسنه نهادینه شد.

وی همچنین به تعیین وضعیت قضایی متهمین مشمول اعاده دادرسی اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته بیش از هزار و ۲۵۰ نفر از متهمین مشمول اعاده دادرسی با دستور رئیس کل دادگستری مازندران در چهار مرحله به اجرا درآمد.

مدیرکل زندان‌های مازندران یکی از مهمترین دغدغه زندان‌های استان را افزایش فرصت‌های اشتغال به کار زندانیان در زندان‌ها عنوان کرد و گفت: اقدامات و برنامه‌های مناسبی در این زمینه انجام شده و بخشی هم در دست اقدام است و در آینده شاهد شکوفایی و ایجاد فرصت‌های متعدد شغلی در زندان‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول