اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اغلب سربازان در طول خدمت، حداقل یک مهارت را فرا می‌گیرند

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای هر سرباز در طول خدمت خود حداقل یک مهارت را فرا می‌گیرد و این خود یک موفقیت در حوزه اشتغالزایی است.

اغلب سربازان در طول خدمت، حداقل یک مهارت را فرا می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سردار علی رزمجو  ظهر امروز در نشست با مسؤولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ضمن تبریک هفته مهارت و با بیان اینکه بین بازار کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی تناسبی وجود ندارد اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مختص قشر خاصی نیست و باید جوانان و سربازان در یگان‌های نظامی به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر سربازان را سرمایه‌های مهم نظام اسلامی ایران دانست و افزود: مهارت آموزی سربازان زمینه را برای اشتغال آنها پس از خدمت سربازی مهیا خواهد کرد که این خود نقشی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

 

رزمجو تربیت سرباز ماهر را سبب پیشرفت در حوزه اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای هر سرباز در طول خدمت خود یک مهارت را فرا می‌گیرد و این خود یک موفقیت در حوزه اشتغالزایی است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه 70 درصد از جوانان کشور مهارت و فن را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند تاکید کرد: مهارت آموزان به اشتغال پایدار رسیده‌اند و این نشان از اهمیت مهارت آموزی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با اشاره به بحث ارائه مهارت‌های آموزشی  به پادگان ها اظهار داشت: دوران سربازی، فرصت خوبی  برای مهارت آموزی است که پس از دوران سربازی به خیل بیکاران اضافه نشوند و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

عبدالمجید دراهکی اضافه کرد: با توجه به ماهیت خدمت سربازی و ساختار نیروهای مسلح، دوران خدمت سربازی بستر مناسبی برای بسیاری از آموزش‌های مفید و سازنده برای این سرمایه‌های انسانی است تا بعد از انجام خدمت، وارد بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه سربازان به عنوان نیروهای جوان و متخصص جامعه باید در حوزه مهارت آموزی تقویت شوند، بیکاری را از مشکلات کنونی برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با هماهنگی با قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح در استان بوشهر تا پایان سال بیش از 10  کارگاه مهارت‌آموزی دیگر در مجموعه سپاه استان راه‌اندازی خواهد شد.

دراهکی با اشاره به اینکه سربازان مهارت‌های کاربردی و اساسی را می‌آموزند، بیان کرد: آموزش سربازان برای یادگیری مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی می‌تواند در ایجاد شرایط مناسب زندگی این نسل مفید واقع شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول