اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

راه‌اندازی مرکز هتل‌داری و گردشگری در شهرستان سلطانیه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: راه‌اندازی مرکز هتل‌داری و گردشگری در شهرستان سلطانیه در دستور کار قرار دارد.

راه‌اندازی مرکز هتل‌داری و گردشگری در شهرستان سلطانیه

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبیین آموزش‌های مهارتی در سطوح مختلف نظام آموزشی کشور، اظهار کرد: آموزش‌های رسمی در کشور توسط وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز علمی و کاربردی صورت می‌گیرد و بخش دیگر این آموزش‌ها مربوط به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان این موضوع که بحث‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موضوعی است که کنار زندگی مردم جاری و ساری است، افزود: با توجه به این رویکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گام‌های مؤثری در گسترش آموزش‌های مهارتی در بخش‌های دولتی و خصوصی و ایجاد رابطه تعاملی اثربخش بین آموزش‌های مهارتی و نیاز بازار کار به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم استان برداشته است.  

وی در ادامه ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، صنعت و جوانان را از وظایف فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: اداره فنی و حرفه‌ای نگاه خود را به موضوع مذکور معطوف داشته است و ارتباط کارجویان را با دنیای کسب و کار برقرار می‌کند، تا از این منظر شاهد، موثر بودن آموزش‌های طی شده باشیم.

انصاری با اشاره به اینکه اساس توسعه همه جانبه نیازمند فراهم بودن ابزارهای مورد نیاز است که یکی از این ابزارهای مهم نیروی انسانی ماهر و با دانش است، ادامه داد: تا آموزش را در جامعه نهادینه نکنیم نمی‌توانیم با شعار توسعه همگام شویم و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان در این راستا همراه ما باشند و نیروهای خود را با مهارت‌افزایی در این مرکز آشنا کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اهمیت پژوهش و بررسی ظرفیت‌های موجود استان برای بکارگیری آن در آموزش‌های مطرح، افزود: آموزش‌هــای فنی و حرفه‌ای افراد را برای ورود به دنیای کار آماده می‌کند و قطعا این آموزش‌ها زمانی می‌تواند موثر واقع شود که نیازهای جامعه را در نظر گرفته باشد.

وی از تربیت نیروی انسانی دارای کارایی، بهره‌وری و مهارت، به عنوان رویکرد تعریف شده در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای یاد کرد و گفت: بیشتر کشورهای جهان تلاش‌‌های گسترده‌ای را برای تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای آغاز کرده‌اند.

انصاری در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین سازمان‌ها و نهادهای فعال در کشور که به دنبال محو معضل بیکاری و آثار سوء آن است، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که تلاش می‌کند از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود کشور برای تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر بازار کار استفاده کند و امروزه با وجود بیکاران در جامعه، گاهی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در تامین نیروی انسانی متخصص، ماهر، علاقه‌مند، دلسوز و متعهد به کار مانده‌اند یا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با وجود برخورداری از دانش و معلومات بالا، از مهارت و زبردستی و آچار به دست بودن عاجزند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلیدی سازمان فنی و حرفه‌ای تقاضا محور بودن آموزش است و این رویکرد مطلوب و موثر به خوبی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که همه آموزش‌هایش به صورت عملی و کارگاهی است، می‌تواند نقش و جایگاه موثری را ایجاد کند تا فارغ التحصیلان و دانشجویان علاقه‌مند با طی دوره‌های مهارتی به تخصص‌های کاربردی و عملی مسلط شوند، تاکید کرد: وجود افراد تحصیلکرده در مراکز فنی و حرفه‌ای این استان برای یادگیری مهارت یک افتخار و رویکرد مطلوب برای یادگیری مهارت است.

انصاری افزود: همه افراد با تحصیلات متفاوت به مهارت نیاز دارند و رشته‌های متنوع فنی و حرفه‌ای پاسخگوی این مهم است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در پایان به سامانه کارجو و بانک اطلاعاتی نیروی کار ماهر و در اختیار گذاشتن این سامانه در مراکز مشاوره و کاریابی اشاره کرد و افزود: تبدیل مرکز شهرک صنعتی به مرکز تخصصی مکانیک صنایع و راه‌اندازی مرکز هتل‌داری و گردشگری در شهرستان سلطانیه از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل خواهد بود.

 انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول