اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بارش‌های شدید باران تابستانی در فارس/ میزان خسارت‌ها در دست بررسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در شهرستان‌های فسا، لارستان، خفر، فراشبند و کازرون بیشترین میزان بارندگی همراه با وزش شدید باد را داشتیم که بیشترین خسارت در روستاها و به بخش کشاورزی این شهرستان‌ها واردشده است.

بارش‌های شدید باران تابستانی در فارس/ میزان خسارت‌ها در دست بررسی

سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس؛ شیراز| بنابرآخرین وضعیت جوی که اواخر هفته اخیر پیش‌بینی شد، در برخی شهرستان‌های شرق و جنوب شرقی استان فارس شاهد بارش شدید باران  و در برخی نقاط بارش رگباری بودیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به بارندگی‌های روز گذشته (سوم مردادماه) گفت: در شهرستان‌های فسا، لارستان، خفر، فراشبند و کازرون بیشترین میزان بارندگی همراه با وزش شدید باد را داشتیم.

رحیم آزادی افزود: در شهرستان خفر بارندگی شدت بیشتری داشته و به‌صورت سیلاب در سطح این شهرستان جاری‌شده بود.

کارشناسان درحال برآورد میزان خسارت در بخش‌های مختلف استان هستند

به گفته وی؛ بیشترین خسارت در روستاها و به بخش کشاورزی شهرستان‌های ذکرشده واردشده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص میزان خسارت تصریح کرد: کارشناسان درحال برآورد میزان خسارت در بخش‌های مختلف استان هستند و پس از تکمیل گزارش خسارت‌های احتمالی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی فیروزآباد نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: بارش باران در منطقه شهری و مسکونی این شهرستان به‌صورت نقطه‌ای و منطقه‌ای بوده و به دلیل رگباری و شدت آن معمولا خسارت به دنبال دارد.

یاسر محمدی افزود: در این بارش تنها سه ایستگاه باران‌سنجی میمند، رودبار و دادنجان اداره هواشناسی این شهرستان بارش ثبت کرده است که میمند ۱.۲ میلی‌متر، رودبال ۱۶.۷ میلی‌متر و دادنجان ۱۲ میلی‌متر حاصل ثبت بارندگی اخیر و رگباری عصر دیروز است.

محمد جابری، رئیس شورای اسلامی روستای رمی‌جان از توابع بخش مرکزی لارستان نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در لارستان با اشاره به بارش‌های روز گذشته در این منطقه، از تلف ۷۰ راس گوسفند به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به اهالی این روستا براثر برخورد صاعقه و بارش شدید باران خبر داد.

به گزارش فارس، بنابه اعلام اداره هواشناسی لارستان، طی سامانه اخیر، طی دو روز به میزان ۴۹ میلی‌متر در لارستان باران باریده تا بدین ترتیب جمع بارش‌های سال زراعی لارستان به ۵۰۸ میلی‌متر برسد.

بنابر پیش‌بینی‌ها، بارش‌های تابستانی طی روزهای آینده نیز در سطح لارستان و جنوب فارس فعالیت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فارس در داراب نیز بارش تگرگ در بخش فورگ داراب منجر به خسارت به تعدادی از کشاورزان شد.

تگرگ در فدامی، دوبرجی و تعدادی از روستاهای فورگ به مزارع ذرت، برخی باغات و نخیلات آسیب زد.

بنابرگزارش داراب، طبق اطلاعیه جهاد کشاورزی، کشاورزان و باغداران بخش فورگ و آبرودشور که در طوفان اخیر دچار خسارت شده‌اند، با توجه به خسارت وارد شده به محصولات و مرکبات خود، جهت اعلام و پرکردن فرم خسارت با رعایت پروتکل و موازین بهداشتی، می‌توانند به نماینده بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

همچنین به گزارش خبرنگار فارس، بارش شدید باران در حاجی‌آباد، دره شور و حاجی طاهره شهرستان زرین‌دشت، موجب آبگرفتگی معابر شد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول