اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش 68 درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف در گلستان

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به ذخیره‌سازی 450 نمونه بانک خون بند ناف در چهار ماهه سال جاری، گفت: عملکرد نمایندگی بانک خون بند ناف گلستان در این مدت 68 درصد رشد داشته است.

افزایش 68 درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف در گلستان

سیدعزیز موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی بخش‌های مختلفی را در مجموعه خود مدیریت می‌کند، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که در استان گلستان فعال بوده و گام‌های بلندی را نیز برداشته است دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف است که در سال ۱۳۹۷ در استان ما تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف در کشور در سال ۱۳۸۴ ذیل پژوهشگاه رویان تاسیس شد، افزود: این مجموعه در سطح کشور در حال حاضر دارای ۳۰ دفتر نمایندگی است که دفتر نمایندگی استان گلستان نیز یکی از آنها است.

* بانک خون بند ناف در استان گلستان در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس فعالیت مستمر/ ذخیره‌سازی ۴۵۰ نمونه خون بند ناف در استان گلستان

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه بانک خون بند ناف در استان گلستان در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس فعالیت مستمر دارد، خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های این شهرستان‌ها تحت پوشش این مجموعه قرار گرفته‌اند.

موسوی از اعطای وام قرض‌الحسنه بانک رسالت به افراد متقاضی برای ثبت‌نام در بانک خون بند خبر داد و گفت: همچنین افراد متقاضی می‌توانند برای پرداخت مبلغ هزینه ثبت‌نام و خون‌گیری طی دو فقره چک پنج ماهه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان باردار می‌توانند در هفته سی و ششم بارداری می‌توانند ثبت‌نام خود را عمدتا به صورت اینترنتی انجام دهند، ادامه داد: عملکرد بانک خون بند ناف استان گلستان در چهار ماهه اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا ۶۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجربه کرده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی از ذخیره‌سازی ۴۵۰ نمونه خون بند ناف در استان گلستان در این مدت خبر داد و تصریح کرد: برای توسعه این اقدام نیازمند فرهنگ‌سازی با کمک و همراهی همه نخبگان و رسانه‌ها هستیم.

موسوی با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌توانند از تخفیف تا ۳۰ درصد برای استفاده از خدمات نمایندگی بانک خون بند ناف در گلستان بهره‌مند شوند، اضافه کرد: خانواده‌هایی نیز که فرزند نخست آنان با بیماری سرطان رو به رو شده است می‌توانند برای فرزندان بعدی از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

* در یک دهه گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ پیوند سلول بنیادی در کشور انجام شده است

وی با تاکید بر اینکه ذخیره‌سازی خون بند ناف یک اقدام هوشمندانه و سرشاز از آینده‌نگری است، افزود: پس از تولد نوزادان متاسفانه ضمائم زایمان از جمله بند ناف و خون بند ناف به عنوان زباله دفن می‌شود و این در حالی است که در این مجموعه سلول‌های بنیادی بسیار زیاد وجود دارد که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ پیوند سلول بنیادی در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: این آمار را باید با نیاز کشور برای ۳ هزار پیوند به صورت سالیانه مقایسه کنیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول