اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سد نمرود روی ریل اجرا می‌افتد/ زمین‌های جایگزین سله‌بن برای ویلاسازی فروخته شد!

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه تکمیل و آبگیری حداکثری سد نمرود روی ریل اجرا می‌افتد، گفت: زمین‌هایی که قرار بوده برای اسکان روستائیان سله‌بن در نظر گرفته شود، به دلیل مشرف بودن به دریاچه، برای ویلاسازی فروخته شده است!

سد نمرود روی ریل اجرا می‌افتد/ زمین‌های جایگزین سله‌بن برای ویلاسازی فروخته شد!

اردشیر مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرمسار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که منافع بسیاری برای مردم منطقه دارد، سد نمرود است؛ این پروژه به دلیل مشترک بودن بین دو استان تهران و سمنان، با پیچیدگی‌های زیادی مواجه شده است.

او گفت: تقریباً 15 سال پیش جانمایی سد نمرود به تصویب نهایی رسیده و کار انجام شده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس افزود: ظرفیت این سد در صورت آبگیری کامل، 120 میلیون مترمکعب است و برای این آبگیری نیاز بوده تا روستای سله‌بن شهرستان فیروزکوه تخلیه شود.

مطهری بیان کرد: در حال حاضر، به دلیل تکمیل نشدن سد و تخلیه نشدن روستای مذکور، تنها 20 میلیون مترمکعب آبگیری می‌شود که البته همین مقدار هم برای کشاورزی ما مفید است؛ اما کافی نیست.

او ادامه داد: در دیداری که با وزیر نیرو داشتم، مسائل مربوط به سد نمرود را پیگیری کردم و بنا شد که اعتبارات و بودجه لازم برای آن تخصیص پیدا کند و این کار هم انجام شد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس اضافه کرد: در همین حال، با مدیران برخی بانک‌های دولتی رایزنی کردیم تا کنسرسیومی برای تأمین اعتبارات لازم تشکیل شود که با مذاکرات صورت گرفته بین بانک‌ها و آبفای تهران، این اتفاق هم به‌خوبی در حال پیشرفت است و امید می‌رود تا پایان مردادماه، کارها مجدداً روی روال اجرایی بیفتد.

مطهری اضافه کرد: مسأله دیگر، تخلیه روستای سله‌بن است که ابعاد اجتماعی هم دارد. زمین‌هایی که قرار بوده برای اسکان روستائیان در نظر گرفته شود، به دلیل مشرف بودن به دریاچه، قیمت بالایی پیدا کرده و برای ویلا سازی فروخته شده است!

او اضافه کرد: بنا شد در جلساتی با مسؤولان سیاسی و امنیتی، موضوع جابه‌جایی روستا و تأمین اعتبار مالی لازم برای آن کار نیز سرعت پیدا کند و بتوانیم حداقل برای سال آبی بعد، ظرفیت آبگیری سد را به 44 میلیون مترمکعب برسانیم که تحول بزرگی است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس اضافه کرد: در همین حال، تمام سعی خودم را می‌کنیم تا با هماهنگی مقامات سیاسی، امنیتی و قضایی استان تهران، کار را به‌گونه‌ای سرعت دهیم که به‌زودی شاهد آب‌گیری کامل سد باشیم.

مطهری گفت: سد نمرود می‌تواند کشاورزی منطقه ما را با جهشی چند برابری مواجه کند و لبخند رضایت را به لب جوانان به‌ویژه کشاورزان زحمتکش منطقه بنشاند.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول