اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید نانوذراتی که تومور سرطانی را می‌سوزاند

کره‌ای‌ها نانوذراتی ساختند که می‌توان از آنها برای سوزاندن تومورهای سرطانی استفاده کرد. هایپرترمیا یکی از روش‌های درمانی است که در بافت تومور با گرما سوزانده می‌شود که در این پروژه نانوذراتی برای استفاده در هایپرترمیای تومور سرطانی ساخته شده‌است.

تولید نانوذراتی که تومور سرطانی را می‌سوزاند

 به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، پژوهشگران بیمارستان ملی سئول موفق به ساخت نانوذرات جدیدی شدند که برای بهبود درمان هایپرترمیا در سرطان قابل استفاده است.

این گروه تحقیقاتی به رهبری، پاک سون‌ها و پارک وون چول اقدام به ساخت این نانوذرات کردند. اگر چه بیمارستان‌ها از جراحی و شیمی‌درمانی و پرتودرمانی برای درمان سرطان استفاده می‌کنند، اما هنوز هم خطرات ناشی از عوارض جانبی این روش‌ها بسیار بالا است.

به تازگی درمان هایپرترمی با استفاده از نانوذرات به‌عنوان روشی جدید برای غلبه بر محدودیت‌های درمان‌های معمولی سرطان مطرح شده‌است. هایپرترمی روشی است که در آن از گرما برای مقابله با سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود که کارایی آن بستگی به مقدار گرمایی دارد که می‌توان به تومور در اعماق بدن منتقل کرد.

با این حال، نانوذراتی که در حال حاضر در پزشکی استفاده می‌شوند از محدودیت‌هایی برخوردار هستند. نانوذرات طلا دارای خواص مکانیکی ضعیف بوده و گران هستند، در حالی که نانوذرات آهن به راحتی اکسید شده و با وجود داشتن خواص فیزیکی عالی، به ندرت می‌توان آنها را چند بار مورد استفاده قرار داد.

بنابراین، ضروری است که برای استفاده در بخش پزشکی نانوذرات جدیدی توسعه یابد، نانوذراتی که برای استفاده در بدن مناسب بوده و دارای خواص درمانی عالی هستند.

برای حل این مشکل، محققان این پروژه نانوذراتی با ساختار هسته‌ای پوسته‌ای ارائه کردند که در آنها از هسته آهن و پوسته اکسید آهن استفاده شده‌است.

این گروه در مقاله‌ای که منتشر کرده‌اند، نوشته‌اند: «مشخص شده که این نانوذرات جدید از نظر اثر درمانی و هزینه نسبت به نانوذرات معمولی، بهتر هستند. همچنین در مقابل سرطان‌های مقاوم به گرما، از جمله تومور بدخیم مغز، که درمان و غلبه بر آن با نانوذرات آهن دشوار است، این نانوذرات جدید قابل استفاده هستند.»

این تیم تحقیقاتی انتظار دارند که این نانوذرات تازه توسعه یافته در درمان سرطان هایپرترمی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول