اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کارگاه صنایع دستی در روستای امان‌آباد اراک راه‌اندازی می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از واگذاری زمین به منظور ایجاد کارگاه در روستای امان‌آباد اراک خبر داد.

کارگاه صنایع دستی در روستای امان‌آباد اراک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، قاسم کاظمی صبح امروز در نشست بررسی هنرهای صنایع دستی استان اظهار کرد: طی بازدید انجام شده با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری مرکزی از کارگاه‌های صنایع دستی در هفته گذشته و بازدید از یک کارگاه فعال سفال و سرامیک در روستای امان آباد پیگیری‌های لازم در خصوص واگذاری یک قطعه زمین برای تاسیس این کارگاه انجام شد.

وی افزود: حدود 4 سالی است که این کارگاه تولیدی توسط یک زوج جوان فعال و خوش فکر به صورت استیجاری راه اندازی شده و قابلیت  و ظرفیت محلی و بومی بسیار بالایی برخوردار است.

معاون صنایع دستی استان مرکزی گفت: پیگیری‌ها و مکاتبات لازم  برای واگذاری یک قطعه زمین برای تاسیس این کارگاه با مدیرکل امور مسکن انجام شده و با گسترش این کارگاه زمینه اشتغال 15 نفر در این کارگاه صنایع دستی محقق  خواهدشد.
قاسمی اظهار داشت:  روستاها که خود نمادی از تولید هستند و همواره از گذشته تاکنون توانسته‌اند تامین کننده نیازهای خود و جوامع شهری باشند در این شرایط سخت اقتصادی هر چند با آسیب‌ها و سختی‌هایی مواجه شده ولی  با اندک حمایت‌هایی می‌توان روستاها را با قابلیت تولیدکنندگی شان زنده نگه داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول