اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته خبری حوادث فارس/ از کشف کالاهای قاچاق تا انهدام باند سرقت

مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را می‌توانید در بسته خبری «خبرگزاری فارس» مشاهده کنید.

بسته خبری حوادث فارس/ از کشف کالاهای قاچاق تا انهدام باند سرقت

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های شبانه‌روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

توقیف پژو و کشف ۱۳۷ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۳۷ کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات ماموران پلیس داراب و بندرعباس خبر داد .

سردار رهام‌بخش حبیبی با بیان این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، با اقدامات فنی و تخصصی از عبور یک سواری ۴۰۵ حامل تریاک در محورهای مواصلاتی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران با کنترل محور هرمزگان به داراب ، سرانجام خودر و پژو را شناسایی و در اقدامی ضربتی با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر بندرعباس که در حال گشت‌زنی در آن منطقه بودند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ، ۱۳۷ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف پژو و کشف کالای قاچاق ۱۳ میلیاردی در زرین‌دشت

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو پارس و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در شهرستان زرین‌دشت خبر داد.

یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان زرین‌دشت هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور دبیران-جهرم، به یک سواری پژو پارس حامل کالا مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کرد.

 ملک‌زاده ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ، ۵۰ دستگاه لپ‌تاپ و ۴۲ عدد شارژ ر آدا پ تور خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی فارس فارس با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

قاتل جسد رها شده در چاه، دختری ۲۰ ساله بود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظام فارس از دستگیری دختری ۲۰ ساله که به دلیل اختلاف، پسر جوانی را به داخل چاه انداخته و باعث مرگ وی شده بود، خبر داد .

کاووس محمدی گفت: هفته گذشته در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ جهرم، خبر فقدانی پسر جوانی به ماموران گزارش شد.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله موضوع پیدایش فرد را در دستور کار قرار داده و با اقدامات فنی و تخصصی توانستند دختر ۲۰ ساله‌ای که اهل یکی از روستاهای شهرستان جهرم بود و در آخرین لحظات با فرد مورد نظر در ارتباط تلفنی بوده است را شناسایی و تحت نظر قرار دهند.

معاون اجتماعی پلیس فارس گفت: فرد دستگیر شده  در مواجه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و گفت مدتی قبل با پسری جوان آشنا شدم و برای صحبت بر سر موضوعی با هم به اطراف لارستان سفر کردیم .

وی افزود: دختر جوان در تحقیقات فنی اقرار کرد بر اثر شدت اختلافات با یکدیگر درگیر شدیم و ناگهان به علت عدم کنترل خشم او را به درون چاهی  که در کنارمان بود، انداختم.

محمدی اظهار داشت : با توجه به اینکه محل وقوع جرم در منطقه جویم از توابع شهرستان لارستان بود، بلافاصله ماموران به همراه سایر عوامل امدادی به  محل مورد نظر اعزام شدند و موفق به بیرون آوردن جسد پسر جوان از چاه شدند.

وی گفت: جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال و پرونده به همراه متهمه تحویل مراجع قضایی شد.

کشف تلفن همراه و لوازم جانبی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف تلفن همراه و لوازم جانبی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

فرج شجاعی اظهار داشت: ماموران یگان امداد این شهرستان حین گشت‌زنی در محدوده خیابان بنی هاشمی، به یک سواری آزرا مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو توقیفی ، ۹ هزار و ۵۹۰ عدد لوازم جانبی موبایل از گلس، شارژر، کاور، هدفون، پاور بانک و ... کشف شد ، گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالاهای مکشوفه ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شیراز خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف گنج‌یاب قاچاق ۱۰ میلیاردی توسط پلیس فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

کرامت‌اله برومندی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی در منزل مسکونی خود اقدام به نگهداری یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، موفق شدند یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق را کشف و مالک را نیز دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

برومندی تصریح کرد: برخورد قاطع با قاچاقچیان در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می شود در صورت اطلاع از فعالیت ‌های افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف لوازم خانگی قاچاق میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک وانت مزدا خبر داد.

 فرشید زینلی گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در اجرای تور ایست و بازرسی مقطعی در اتوبان شیراز به سمت اصفهان ، به یک وانت مزدا حامل کالا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ، ۵ دستگاه یخچال ، ۴ دستگاه ماشین لباسشویی و ۲ دستگاه ماشین ظرفشویی قاچاق را کشف کردند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

 زینلی با اشاره به این که در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت‌های انتظامی مرودشت می‌ باشد که به صورت مستمر در طول سال اجرا خواهد شد.

خصومت چندین ساله در دنیای واقعی به فضای مجازی کشیده شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل نشر اکاذیب و مزاحمت در شبکه اجتماعی خبر داد و گفت : فضای مجازی جایی برای انتقام‌‌جویی نیست و با خاطیان، برابر قانون برخورد خواهد شد .

حشمت سلیمانی بیان کرد: در پى شکایت خانمی جوان مبنى‌ بر مزاحمت و نشر اکاذیب از سوى شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی ، رسیدگى به این پرونده ‌ به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت .

وی افزود : با توجه به اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس ‌فتا اقدامات خود را آغاز و با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام کردند و موفق شدند متهم را شناسایی و آن را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم هدف خود را از این کار، انتقامجویی به خاطر خصومت چندین ساله نسبت به شاکی اعلام کرد.

وی به هموطنان توصیه کرد : کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد بنابراین رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود .

 سلیمانی خاطر نشان کرد : پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir ( بخش گزارش‌های مردمی ) با ما در میان بگذارند.

انهدام اعضای باند سارقان و کشف ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی مهر از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان حرفه ای اماکن خصوصی و دولتی و کشف ۲۰ فقره سرقت و ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد .

 عظیم کرمی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با اقدامت فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق که اعضای یک باند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

 کرمی با بیان اینکه در بازجویی به عمل آمده از سارقان، ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی کشف شد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی مسروقه نظیر اسپیلت، آبگرمکن، بخاری و... کشف شد.

کرمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرف ی و از آن طریق روانه زندان شدند .

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول