اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وقف مهربانی در طرح «مهر تحصیلی»/ توزیع بسته های تحصیلی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: طرح مهر تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس و در جهت کمک به دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان اجرا می‌شود که در قالب این طرح بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان اهدا خواهد شد.

وقف مهربانی در طرح «مهر تحصیلی»/ توزیع بسته های تحصیلی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی، اظهار داشت: طرح مهر تحصیلی به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و مستعد از محل موقوفات مرتبط و مشارکت خیرین به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

طرح مهر تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس و در جهت کمک به دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان اجرا می‌شود

 

وی بیان داشت: طرح مهر تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس و در جهت کمک به دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان اجرا می‌شود که در قالب این طرح بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان اهدا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تبیین کرد: برای سال تحصیلی امسال ۲۱۹ بسته تحصیلی از محل موقوفات مرتبط در استان تهیه و توزیع خواهد شد که از این تعداد ۱۳۲ بسته ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۸۷ بسته ویژه دانش‌آموزان متوسطه است.

بخشی‌پور ارزش تقریبی هر بسته تحصیلی در مقطع ابتدایی را ۱۳۰ هزار تومان و در مقطع متوسطه را ۱۴۱ هزار تومان اعلام کرد و با بیان اینکه در مجموع ۳۰ میلیون تومان برای این میزان بسته تحصیلی در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: بخشی از این هزینه‌کرد از محل پنح موقوفه مرتبط و مابقی از محل مشارکت‌های مردمی تهیه شده است.

وی با اشاره به وجود پنج موقوفه در استان با نیت تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم، افزود: درآمد حاصل از موقوفه پرویز رحیمی در بیرجند، موقوفه سلم‌آباد در سربیشه، موقه حاجی آقا میرزا یوسف صاحبکار در بشرویه، موقوفه سید بهروز موسوی در نهبندان و موقوفه فرزندان علی احمدی در خوسف برای تهیه لوازم‌التحریردانش‌آموزان اختصاص می‌یابد.

با توجه به اینکه موقوفات مقید به مکان خاصی هستند لذا در راستای اجرای امینانه نیات واقفان بسته‌های تحصیلی تهیه شده است

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بسته‌های کمک آموزشی و لوازم‌التحریر تا قبل از بازگشایی مدارس به دانش‌آموزان نیازمند اهدا می‌شود، بیان داشت: با توجه به اینکه موقوفات مقید به مکان خاصی هستند لذا در راستای اجرای امینانه نیات واقفان بسته‌های تحصیلی تهیه شده در پنج شهرستان بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان و بشرویه توزیع خواهد شد.

بخشی‌پور خاطرنشان کرد: شناسایی و معرفی دانش‌آموزان نیازمند با کمک کمیته امداد، آموزش و پرورش و بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی انجام می‌شود و بسته‌های حمایتی طرح مهر تحصیلی شامل کالا‌های ایرانی با کیفیت است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کاهش درآمد خانواده‌های کم‌برخودار و متأثر از کرونا امسال اهتمام جدی‌تری نسبت به اجرای طرح مهر تحصیلی داریم، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌هایی که نیاز روز جامعه است و واقفین باید به آن توجه ویژه داشته باشند، کمک هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت است.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول