اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرحله سوم عملیات پاکسازی استان دیالی در شرق عراق آغاز شد

معاون فرمانده عملیات مشترک عراق از آغاز مرحله سوم عملیات «ابطال العراق» در استان دیالی در شرق این کشور خبر داد.

مرحله سوم عملیات پاکسازی استان دیالی در شرق عراق آغاز شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ ستاد «عبدالامیر کامل الشمری» معاون فرمانده کل عملیات مشترک عراق امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای از آغاز مرحله سوم عملیات «ابطال العراق» (قهرمانان عراق) در استان دیالی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری الاخباریه عراق، در این عملیات قرار است نیروهای عراقی از بخش‌های مختلف در سه محور اقدام به پاکسازی استان دیالی از بقایای عناصر داعش کنند.

محور اول به دست ارتش عراق و با حضور تیپ ۳۷ زرهی و نیروهای فرماندهی عملیات دیالی پاکسازی خواهد شد و محور دوم نیز به عهده نیروهای پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع و پلیس استان دیالی گذاشته شده است.

محور سوم را نیز نیروهای الحشدالعشبی قرار است پاکسازی کنند.

به گفته سرتیپ «کامل الشمری» هدف از این مرحله، پاکسازی و تعقیب تروریست‌ها و ایجاد فضای امن برای بازگشت خانواده‌های آواره در مناطق المخیسه، توکل، حوض دیالی، جنوب خانقین، زور ام الحنطه و العباره است.

یک عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز شنبه (دیروز) گفت که عملیات‌های الحشد الشعبی و ارتش عراق در استان دیالی در شرق عراق حملات تروریستی را  طی ماه ژوئیه به نصف رسانده است.

مدیر کل اطلاعات وزارت کشور عراق نیز از بازداشت بیش از ۴۰۰ داعشی در عملیات‌های پاکسازی در استان‌های مختلف دو ماه گذشته خبر داده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول