اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرایی شدن۸۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۸۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اجرایی شده است.

اجرایی شدن۸۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی کردستان

عبیدالله رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در طول سال گذشته تاکنون ۲۹ جلسه کارگروه تخصصی و جلسه اصلی شورای فرهنگ عمومی در استان کردستان برگزار شده که از این تعداد ۲۱ جلسه مربوط به کارگروه تخصصی شورا و هشت جلسه اصلی شورای فرهنگ عمومی در استان کردستان برگزار شده است.

وی تعداد مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی استان را ۸۷ مصوبه ذکر کرد و بیان داشت: کارگروه‌های شورا هم قریب به ۶۲ مصوبه داشته‌اند که در مجموع ۸۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان اجرایی شده‌اند.

کمبود اعتبارات و شیوع ویروس عامل اجرایی نشدن 20 درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی

وی به دلایل اجرایی نشدن ۲۰ درصد از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان پرداخت و گفت: مصوباتی که تاکنون اجرایی نشده‌اند به دلیل شرایط ایجاد شده و گسترش ویروس کرونا و همچنین کمبود اعتبارات لازم در بودجه سال گذشته بوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان همچنین به برخی از مصوبات شاخص اجرا شده و در حال پیگیری شورای فرهنگ عمومی کردستان پرداخت و یادآور شد: نظر به اینکه کسب و کار و رونق تولید یکی از راهکارهای افزایش سرمایه‌های اجتماعی است شورای فرهنگ عمومی استان مقرر کرد که جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده در اولویت واگذاری مجوز طرح‌ها و تسهیلات باشند و براین اساس معاون امور اقتصادی استانداری نیز به عنوان مسوول اجرایی مصوبه انتخاب شد.

رستمی اضافه کرد: باتوجه به وجود سرمایه‌های پنهان اجتماعی شاخص در استان در این شورا مقرر شده صدا و سیما با شیوه‌های هنری و سمعی و بصری مناسب نسبت به شناسایی و معرفی چهره‌های شاخص شهدای گرانقدر و جانبازان و همچنین سایر چهره‌های پنهان سرمایه‌ اجتماعی اقدام به تولید و پخش برنامه کنند.

وی اعلام کرد: از شورای انقلاب فرهنگی کشور درخواست شده به منظور هماهنگی با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای گنجاندن دروس و سرفصل‌های مرتبط با آموزش مهارت‌های کنش‌گری مدنی و افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام نماید.

وی در خصوص ساختار شورای فرهنگ عمومی در استان کردستان بیان کرد: اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی شامل نماینده ولی فقیه استان به عنوان رییس شورا، استاندار کردستان به عنوان نایب رییس شورا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که دبیری شورا را برعهده دارند و جمعی دیگر از مدیران ادارات استان که در این شورا عضو هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی استان کردستان می‌تواند در موارد ضروری افراد دیگری را حسب تشخیص‌ در ارتباط با موضوع مورد بررسی بدون حق رای به شورا دعوت کند.

رستمی در پایان گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌های استان نیز با حضور فرمانداران و امام جمعه شهرستان‌ها برگزار می‌شود که اجرای جلسات نیز در شهرستان‌ها جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول