اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اهمال شورای شهر یاسوج در عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری/عضو شورا: عذرخواهی می‌کنم+ فیلم و تصاویر

کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل شورای شهر تجمع کردند که طبق گفته کیوان آشنا عضو شورای شهر اهمال شورا و مسکوت ماندن فروش املاک شهرداری باعث معوق شدن حقوق کارگران شده است.

اهمال شورای شهر یاسوج در عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری/عضو شورا: عذرخواهی می‌کنم+ فیلم و تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در روزهایی که کرونا و وضعیت اقتصادی رونق را از برخی کسب و کارها گرفته و زندگی هر کداممان به سختی می‌گذرد هستند عزیزانی که زیبایی شهرمان را مدیون دستان پرتلاششان هستیم اما زندگی آنها هم به دشواری می‌گذرد.

کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج از جمله این عزیزان هستند که جمعی از آنها امروز در اعتراض به چند ماه معوق شدن حقوقشان در مقابل شورای شهر یاسوج تجمع کردند.

کارگران که از ترس اخراج شدن از کار، حاضر به مصاحبه نبودند در سخنانی کوتاه به خبرنگار فارس گفتند: علت تجمع ما عقب افتادگی حقوق 6 تا 9 ماهی است که دریافت نکردیم، شکایت کردیم اما هنوز حکمی به دست ما نرسیده است.

 

 

اما کیوان آشنا عضو شورای شهر یاسوج  در خصوص تجمع کارگران شهرداری یاسوج به فارس گفت: حقوق بعضی از کارگران شهرداری و سازمان‌های وابسته( کارگران شهرداری، پسماند، آرامستان‌ها) حدود چند ماهی عقب افتاده است و این جای نگرانی دارد.

وی عنوان کرد: این بحث مربوط به امروز نیست و از گذشته تاکنون بوده البته عقب‌ماندگی‌ها مربوط به همه شهرداری‌های کشور در سنوات گذشته است  و هر سازمانی 6 تا 9 ماه مطالبه دارند، این عزیزان منبع درآمدی ندارند به جز حقوق ناچیزی که در این گرانی و بیماری و شرایط خاص کشور دریافت می‌کنند ما هم نگرانشان هستیم.

 

عضو شورای شهر یاسوج ادامه داد: به شهرداری پیشنهاد دادیم یکی دو ملک از املاکی که دارد را به فروش برساند البته در ابتدا باید املاک را به شورا بفرستد تا شورا مصوب کند شهردار هم دو سه ماه پیش املاک را برای انتخاب و تصویب شورا ارسال کرد که حقوق این عزیزان به روز شود.

آشنا بیان کرد: شهردار هم این دغدغه را دارد که حقوق معوقه کارگرانش را پرداخت کند اما متاسفانه بحث فروش املاک جهت پرداخت بدهی کارگران در شورا مسکوت مانده و پروسه اداری زمان‌بری دارد و شورای شهر به عمد نگه داشته تا شهردار فلان کار را انجام دهد و فلان چیز را بیاورد.

وی عنوان  کرد: این اتفاقات در حالی است که 70 هکتار از املاک پارک جنگلی که حاضر نیستیم یک قطعه آن را برای پرداخت مطالبات کارگران بفروشیم به دلیل مداخله مدیران و نمایندگان وقت استان به شرکت نفت واگذار شد و اخیرا هم 5 هزار مترمربع از زمین پارک( مهرورزی) را به بنیاد مهدویت واگذار کردند و برخی دیگر از املاک شهرداری که جای دیگری واگذار شده در حالی که اولویت با کارگران و این عزیزانی است که زحمت می‌کشند.

عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه ظاهرا عذرخواهی در مکتب شورای شهر اشتباه بزرگی است و اگر عذرخواهی کنند به دوستان و همکاران شورا برمی‌خورد افزود: اما کوتاهی از سوی هر کدام از اعضای شورا رخ  داده باشد من از کارگرانی که زحمت می‌کشند و به حق صاحبان املاک شهرداری هستند عذرخواهی می‌کنم.

 

آشنا در پاسخ به این سوال که شورا تا چه زمانی این رویه را ادامه خواهد داد و مسئله پرداخت مطالبات کارگران شهرداری همچنان مسکوت خواهد ماند، خاطرنشان کرد: این موضوع را قطعی پیگیری می‌کنم چون همکاران من بیشتر از این نمی‌توانند در قبال فروش املاک برای پرداخت مطالبات کارگران مقاومت کنند باید به این موضوع تن بدهند چرا که شهرداری منبع درآمدی ندارد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به غیر از این مورد از هر راه دیگری که می‌دانند باید حقوق کارگران را تامین و تسویه کنند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که به نتیجه برسم مطالبه کارگران را پیگیرم و احساس می‌کنم در صورت همکاری همکارانم در شورای شهر کمتر از یک ماه آینده حقوق و مطالبات این عزیزان پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/82024 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول