اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

انعقاد یک تفاهم نامه فرهنگی ـ هنری/ «عباس میرزا» به عمارت روبرو رسید

تفاهم نامه مشارکت در امور فرهنگی و هنری میان انجمن صنفی هنرمندان تئاتر تهران در راستای وظیفه‌ کارآفرینی و اشتغال‌زایی و فرهنگسرای نیاوران منعقد شد.

انعقاد یک تفاهم نامه فرهنگی ـ هنری/  «عباس میرزا» به عمارت روبرو رسید

 به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر میرعلیرضا دریابیگی عضو هیأت موسس و رئیس انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با عبادرضا اسلامی مشاور معاون وزیر در امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فرهنگ‌سرای نیاوران تفاهم‌نامه‌ی مشارکت در امور فرهنگی و هنری را به امضاء رساندند.

مشارکت و همکاری در راه‌اندازی مرکز مطالعات تخصصی هنر، مشارکت و همکاری در تولید و اجرای نمایش‌های ایرانی(صحنه‌ای، محیطی و عروسکی) با تأکید بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی، مشارکت و همکاری در برگزاری سمینارها، نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات نقد و بررسی هنرهای نمایشی با رویکرد علمی و پژوهشی از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری می باشد.

پیش از امضای این تفاهم نامه عباد رضا اسلامی رییس فرهنگسرای نیاوران در صحبت هایی با تاکید بر ضرورت احیای هنر های نمایشی در فرهنگسرای نیاوران خاطر نشان کرد : بنا داریم تا در دور تازه فعالیت های فرهنگسرای نیاوران بتوانیم با همکاری انجمن های صنفی هنرمندان عرصه تئاتر تهران، اجرای نمایش های برجسته و فاخر ایرانی  و بین المللی را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه ببریم.

دکتر میرعلیرضا دریابیگی عضو هیأت موسس و رئیس انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران نیز در سخنانی با تاکید بر اهمیت همکاری میان انجمن های صنفی هنری با مجموعه های فرهنگی و هنری شاخص کشور اظهار امیدواری کرد امضای این تفاهم نامه بتواند گامی بزرگ در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری کشور  خصوصا هنر های نمایشی در این منطقه از شهر تهران شود.

علاقمندان می توانند کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام انجمن صنفی (@taaotehran)مراجعه و  جهت عضویت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل کنند .02126113531- 21261135320-02126113431

* «عباس میرزا» به عمارت روبرو رسید

نمایش «عباس میرزا» به نویسندگی و کارگردانیِ سیدمحمد سعیدی از هشتم مردادماه 1399 در عمارت روبرو روی صحنه می‌رود. این اثر، با توجه به شیوۀ اجرایی و تک‌بازیگربودن آن، برای اجرا در روزهای کرونایی، گزینۀ مناسبی است.

سیدمحمد سعیدی که سابقۀ بازی در نمایش‌های «پایان بازی» (کارگردان: افشین زمانی)، «معرکه در معرکه» (کارگردان: سهیل محزون)، «قربانگاه» (کارگردان: سیدمحمد مساوات) و نمایش‌های به زبان انگلیسی (به کارگردانیِ شیوا اردویی) را در کارنامۀ خود دارد، در «عباس میرزا» به نقش‌آفرینی می‌پردازد.

دیگر عوامل اجرایی این نمایش، عبارت‌اند از: مشاور کارگردان: شهاب رحمانی؛ مشاور نویسنده: پرنیا شمس؛ دستیار کارگردان: رضا رضایی؛ گرافیک: علیرضا گلدهی؛ موسیقی: حسین حسینی؛ طراح نور و صحنه: شهریار صولتی؛ عکاس: سارا عزت‌آبادی و روابط عمومی: ندا کاوندی.

فروش بلیط اینترنتیِ «عباس میرزا» در سایت تیوال آغاز شده است. این نمایش، از هشتم مردادماه از ساعت 19 به مدت سی‌وپنج دقیقه در عمارت روبرو به نشانیِ تهران، خیابان انقلاب (شرق به غرب)، قبل از چهارراه ولیعصر، بن‌بست کیانپور، پلاک هفت روی صحنه خواهد رفت.

*انیمیشن لولوی قشنگ من تولید می شود

انیمیشن «لولوی قشنگ من» به کارگردانی سعادت رحیم‌زاده و با تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود. «لولوی قشنگ من» عنوان موقت انیمیشنی است که با کارگردانی سعادت رحیم‌زاده برای کودکان ساخته می‌شود.

رحیم‌زاده درباره موضوع مدنظر در انیمیشن «لولوی‌ قشنگ من» توضیح داد: این انیمیشن بر اساس کتابی با همین نام نوشته سحر انواری از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود. نسخه انگلیسی این کتاب نیز در کانون به چاپ رسیده است.

به گفته کارگردان این اثر، انیمیشن «لولوی قشنگ من» به موضوع عشق می‌پردازد، مفهومی که ساده و همه‌گیر است، ولی برای کودک سخت و پیچیده به نظر می‌رسد.  
او اظهار امیدواری کرد که این انیمیشن با بچه‌ها ارتباط برقرار کند تا آنان هم درک درستی از مفهوم عشق پیدا کنند.
وی در ادامه گفت: همه تلاشم را می‌کنم که مانند داستان کتاب که مخاطبش کودک است، انیمیشن «لولوی قشنگ من» هم برای کودک مناسب باشد. این انیماتور با بیان این‌که سارا رحیم‌زاده نقاش و انیماتور این اثر است، افزود: کاراکتر اصلی این انیمیشن ۹ دقیقه‌ای یک بزغاله و مترسک هستند.

وی درباره تکنیک مورد نظر خود برای ساخت انیمیشن «لولوی قشنگ من»، گفت: در ساخت این انیمیشن از تکینک رنگ خیس روی شیشه (نقاشی روی شیشه) استفاده می‌کنم.
رحیم‌زاده همچنین گفت: فیلم‌نامه این اثر نوشته شده، استوری‌برد آن نیز انجام شده و در مرحله طراحی کاراکتر، کانسبپت و فضا هستم.  
او در پایان سخنان خود درباره زمان پایان ساخت انیمیشن «لولوی قشنگ من»، اظهار کرد: تلاش می‌کنم این انیمیشن تا دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که اسفند ۹۹ برگزار می‌شود به پایان برسد، چراکه حضور در این جشنواره برای هر فیلم‌ساز انیمیشینی اهمیت دارد.
یادآوری می‌شود سعادت رحیمزاده مدرس دانشگاه و عضو رسمی انجمن آسیفای ایران و آسیفای بین‌الملل است. او عضو هیأت انتخاب دهمین دوره و داور بخش مسابقه ایران یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران نیز بود.

انتهای پیام/ 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول