اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رشد 10 درصدی تولید فولاد ایران تا پایان ژوئن 2020/‌ فولادسازان جهانی در سراشیبی

تولید فولاد ایران طی نیمه نخست سال جاری میلادی به رغم همه گیری ویروس کرونا، با رشد 10.2 درصدی به 13 میلیون و 886هزار تن رسید. طی این مدت تولید جهانی کاهش نزدیک به 6 درصدی را تجربه کرد.

رشد 10 درصدی تولید فولاد ایران تا پایان ژوئن 2020/‌ فولادسازان جهانی در سراشیبی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، 64کشور عضو در این انجمن از ژانویه تا پایان ژوئن امسال بیش از 783 میلیون تن فولاد خام تولید کردند که این رقم 6 درصد کمتر از مدت مشابه سال 2019 بوده است.

تولید ایران همچنین در ماه ژوئن نیز از 2.4 میلیون تن فراتر رفت که 5.2 درصد بیش از رقم تولید ماه مشابه سال گذشته میلادی است. در حالی که در یک ماه مورد بررسی،‌ متوسط تولید فولاد خام جهان 6درصد کاهش یافت اما در آسیا 3 درصد رشد پیدا کرد.

کاهش شدید تولید ژاپن، کره جنوبی،‌ امریکای شمالی و اروپا در ماه ژوئن 2020 تولید فولاد خام چین رشد 4.5 درصدی داشت اما دیگر بزرگان تولید فولاد در آسیا از جمله ژاپن، هند و کره جنوبی کاهش شدید تولید را به ترتیب برابر با 36درصد، 26درصد و 14.3درصد ثبت کردند. همچنین امریکای شمالی و اروپا نیز به ترتیب افت 17.6درصدی و 18.7درصدی تولید را پشت سر گذاشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول