اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز عملیات اجرایی فاز یک فضاسازی شهری در محور حافظ

عملیات اجرایی فاز یک فضاسازی شهری در محور حافظ، با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی فاز یک فضاسازی شهری در محور حافظ

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، عملیات اجرایی فاز یک فضاسازی شهری در محور حافظ با حضور شهردار شیراز، جمعی از معاونان وی و تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز آغاز شد.

این پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خیابان حافظ حدفاصل خیابان نفت و چهارراه حافظیه اجرا خواهد شد.

فاز یک فضاسازی شهری محور حافظ با هدف تقویت زندگی پیاده در شهر, توسعه فضاهای شهری, رونق گردشگری و احیای منظر تاریخی و فرهنگی محور حافظ به مساحت ۸ هزار مترمربع صورت خواهد گرفت.

۸ هزار مترمربع این پروژه شامل مسیر دوچرخه سواری به طول ۵۰۰ متر, ۸ هزار مترمربع کف سازی و بدنه سازی, ۴ هزار مترمربع زیباسازی, هزار مترمربع فضای سبز و نورپردازی خواهد بود.

شهردار شیراز در این مراسم گفت: یکی از پروژه‌های مطرح شده از بدو حضور بنده، محور گردشگری دروازه قرآن, حافظیه و دروازه اصفهان بوده که مسیر گردشگری دروازه قرآن تا دروازه اصفهان در قالب پیاده‌راه و بخشی از محور عرفان است.

حیدر اسکندرپور بیان کرد: در کنار اهمیت گردشگری این محور, احیا دروازه اصفهان و بازار وکیل شمالی از علل اجرای این پروژه است و مسیر قدرتمند فرهنگی گردشگری و مذهبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه قرارداد طراحی محور حافظیه در مهرماه ۹۷ منعقد شده, عنوان کرد: به دلیل اهمیت پروژه سعی شد نظر همه کارشناسان و صاحب نظران را در آن استفاده کرده و همچنین مطالعات ترافیکی آن بسیار زمان بر بود.

شهردار شیراز گفت: پروژه فضاسازی محور حافظ از امروز آغاز شده و در ادامه محور از حرم علی بن حمزه تا دروازه اصفهان در ماه آینده شروع خواهد شد که این محور گردشگری شامل پیاده‌راه, مسیر دوچرخه, تراموا و یک لاین عبور خودرو خواهد بود.

اسکندرپور در مورد پروژه‌های شهرداری شیراز بیان کرد: در یازده منطقه شهرداری شیراز بین ۳ تا ۵ پروژه در حوزه انسان‌محوری و تعاملات اجتماعی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بنابه زندگی کنونی, فضای محدود و آپارتمانی, زندگی در کل دنیا به سمت زندگی پیاده و تعاملی حرکت کرده است, اظهار داشت: بیشتر کلان‌شهرهای ایران نیز به سمت زندگی پیاده و تعاملات اجتماعی پیشرفته و به همین منظور در شیراز، پروژه‌ها را بیشتر بر این اساس تعریف کرده‌ایم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول