اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسائل جوانان جایگزین گزارش‌های مناسبتی پیش از خطبه‌ها شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی‌های نماز جمعه و برنامه پیش از خطبه‌های نماز جمعه، به‌جای پرداختن به مناسبت‌های روز و گزارش مسؤولان که خیلی هم مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد به مباحث روز جوان‌پسند همچون مسأله ازدواج و خانواده، به‌صورت سلسله مباحث پرداخته شود.

مسائل جوانان  جایگزین گزارش‌های مناسبتی پیش از خطبه‌ها شود

امیرحسین بانکی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، به مناسب 5 مردادماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، در خصوص جایگاه و تأثیر نماز جمعه در جامعه اسلامی اظهار کرد: شاید بتوان سیاسی‌ترین عبادت مسلمانان را نماز جمعه دانست به‌گونه‌ای که نقل‌شده است، امام راحل درجایی مطرح می‌کردند «اگر انقلاب اسلامی همین یک مورد را داشته و نماز جمعه برپا شد، یک فیض بسیار بزرگی است».

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر مسأله نماز جمعه در روایات ما تأکید بسیاری شده است و قبل از انقلاب نماز جمعه در جهان تشییع مهجور بوده و به‌ندرت اقامه می‌شد، درواقع نماز جمعه فرصتی است برای شکل‌گیری مودت اجتماعی، وحدت، همدلی، هم‌سخنی و موطنی برای شنیدن تحلیل‌های مسائل روز و همچنین ارتباط مؤمنان با یکدیگر که همه این موارد از برکات نماز جمعه به‌حساب می‌آید.

امام‌جمعه موفق، فاصله بین خود و مردم را کاهش می‌دهد

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیام ویژگی‌های یک امام‌جمعه موفق تصریح کرد: امام‌جمعه‌ای در جامعه امروز موفق خواهد بود که با مردم رابطه نزدیک داشته و بین مردم حضور داشته باشد، درد دل مردم را بشنود و سعی کند فاصله بین خود و مردم را کاهش دهد و همچنین بتواند زبان مردم نسبت به مطالبات به حق آن‌ها باشد.

بانکی پور متذکر شد: امام‌جمعه موفق باید بتواند مسائل روز را به‌خوبی درک و تحلیل کند و سرمایه اجتماعی جدیدی ایجاد کند، همچنین می‌تواند بسیاری از ضعف‌های سیستم اداری را با مقبولیتی که دارد، برطرف کرده و انرژی‌بخش هم برای مردم و هم برای مسؤولان و همچنین التیام‌بخش رنج‌های مردم باشد، از سوی دیگر مواقعی که مسؤولانی باید مورد نقد جدی و منصفانه قرار بگیرند، زبان امام‌جمعه باید زبان خیرخواهانه و منصفانه باشد و مسؤولان را متوجه اشتباهات پیش‌آمده کند.

پرداختن به مسائل جوانان جایگزین گزارش‌های مناسبتی پیش از خطبه‌ها شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم جذب جوانان و همچنین پرداختن به مسائل جوانان در سخنرانی‌های پیش از خطبه بیان کرد: میدان‌دار نماز جمعه‌ها باید جوانان باشند، برنامه‌ریزی‌های نماز جمعه و برنامه پیش از خطبه‌های نماز جمعه، به‌جای پرداختن به مناسبت‌های روز و گزارش مسؤولان که خیلی هم مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد به مباحث روز جوان‌پسند همچون مسأله ازدواج و خانواده، به‌صورت سلسله مباحث پرداخته شود که در این صورت خواهیم دید این برنامه‌ها چه میزان موردتوجه خانواده‌ها و جوانان قرار می‌گیرد.

 وی در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد: به این طریق نیاز روز امروز جوانان در حوزه مختلف، هم در برنامه پیش از خطبه‌ها توسط متخصصان و هم در خطبه‌های نماز توسط خطیب جمعه مطرح می‌شود، از سوی دیگر باید به صورت مرتب در هر نماز جمعه هیأت اندیشه‌ورز متشکل از جوانان و کسانی که با قشر جوان مرتبط هستند، وجود داشته باشد، این هیأت اندیشه‌ورز به خطیب جمعه در جهت شیوه ارائه خطبه و ارتباط با مردم کمک کند.

بانکی پور در پایان صحبت‌های خود خطاب به مسؤولان برگزاری نماز جمعه در استان اصفهان گفت: نماز جمعه باید بتواند انرژی معنوی و اجتماعی طول هفته در مباحث مختلف معنوی، اخلاقی، سیاسی، فکری و ارشادی را به مخاطب خود منتقل کند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول