اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیشنهاد هزینه‌کرد نذورات حسینیه و زینبیه زنجان برای آسیب‌دیدگان از کرونا

فرماندار شهرستان زنجان گفت: پیشنهاد شده ۱۰۰ درصد نذورات حسینیه و زینبیه زنجان برای کمک به افراد آسیب‌دیدگان از کرونا هزینه شود.

پیشنهاد هزینه‌کرد نذورات حسینیه و زینبیه زنجان برای آسیب‌دیدگان از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا عسگری ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم کمک مومنانه در زنجان اظهار کرد: آنچه که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد آن است که موضوع کرونا ادامه‌دار خواهد بود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به تاثیر کرونا بر شرایط زندگی مردم بیان کرد: در این زمینه بخشی از جامعه متوجه خسران اقتصادی شدند.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب اعمال محدودیت و افزایش فشار اقتصادی در جامعه می‌شود، گفت: مردم با رعایت بهداشت فردی می‌توانند به بهبود شرایط و کاهش عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

عسگری با اشاره به اینکه در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با هماهنگی امام جمعه اقدامات خوبی انجام شده است، بیان کرد: امید است در مرحله دوم نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه از هنرمندان انتظار می‌رود در زمینه فرهنگ ‌سازی بیشتر فعالیت کنند، گفت: این قشر باید با تولید محتوا و فرهنگ‌سازی گام موثری بردارند.

وی با اشاره به اینکه مناسبت‌های مذهبی فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های اقشار مختلف برای دریافت کمک‌های مردمی است، گفت: پیشنهاد شده ۱۰۰ درصد نذورات حسینیه و زینبیه زنجان برای کمک به افراد آسیب‌دیدگان از کرونا هزینه شود.

عسگری با اشاره به اینکه باید در این حوزه از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استفاده کرد، افزود: این قشر همواره در امور خیریه فعالیت موثری داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همواره تاکید بر تهیه بانک اطلاعاتی شده است، گفت: همه دستگاه‌ها گزارش‌های خود را برای ارائه تجمیع کنند.

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با اشاره به اینکه از روز نخست تاکید داریم هر کس با تابلو خود کار کند و کمک‌های خود را ارائه دهد، تصریح کرد: اما درخواست می‌کنیم همه این اقدامات خود را اعلام کنند تا در جریان آن قرار گیریم.

وی با بیان اینکه اینکه اگر کسی چند بار از کمک‌های مردمی بهره‌مند شود ایرادی ندارد، تاکید کرد: اصل بر این است که نباید کسی از قلم بیفتد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه باید از واحد‌های تولیدی و صنعتی تقدیر و تشکر شود، عنوان کرد: اقدامات این بخش‌ها در کمک‌های مومنانه جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه عوام مردم پس از حج هر ساله وظیفه خود می‌دانند گوسفند قربانی کنند، گفت: این زمان فرصتی برای جمع‌آوری نذورات است.

وی با بیان اینکه بین دو عید ولایت تا امامت هیچ عملی به اندازه اطعام توصیه نشده است، تاکید کرد: این اطعام بین نیازمندان توزیع شود.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: امسال سادات نذورات خود را به آسیب دیدگان ناشی از کرونا اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه باید خود را برای زندگی با کرونا عادت دهیم، تاکید کرد: شرع ما بن‌بست ندارد و برای زندگی راهی آغاز می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با اشاره به لزوم شناسایی خانواده‌های نیازمند برای بهره‌مندی از کمک‌های مومنانه عنوان کرد: این شناسایی به کمک هدفمند و نظامند کمک می‌کند.

یگانه با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی باید در بحث نذورات همراهی دارند، گفت: اما واحدها انتظار دارند این کمک به دست خودشان انجام شود.

معاون کمیته امداد امام خمینی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در زنجان کمیته امداد ۱۶ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی بین جامعه هدف و نیازمندان شناسایی شده توزیع کرده است، بیان کرد: بسیاری از خیرین در این اقدامات کمیته امداد را به صورت افتخاری همراهی کردند.

احمد جباری با اشاره به ورود کمیته امداد در زمینه تولید ماسک گفت: خیرین این نهاد در طرح اطعام مهدوی ۱۱۳ هزار پرس غذا توزیع کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ میلیارد تومان در طرح مفتاح الجنه جمع‌آوری شده است، گفت: این کمک‌ها در بین افراد نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان ۳ هزار دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: در حمایت از این قشر به صورت تخصصی ورود کرده‌ایم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول