اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تحویل ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی گیلان به سازمان اسناد جهت صدور سند

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تحویل ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان به سازمان اسناد جهت صادر کردن سند مالکیت خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته در ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی استان قرارداد حدنگاری منعقدشده و ۲۵۰ هزار هکتار آماده بررسی در کمیته‌های کارشناسی است.

تحویل ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی گیلان به سازمان اسناد جهت صدور سند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سهیل توکلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش جنگل‌های هیرکانی در استان گیلان اظهار کرد: یک‌میلیون و ۱۷ هکتار از اراضی ملی کشور در استان گیلان قرار دارد که ۵۶۴ هزار هکتار آن جنگلی و هیرکانی است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از اراضی استان گیلان در مدیریت منابع طبیعی گیلان است، گفت: در گیلان ۲۲۴ هزار هکتار جزو اراضی ملی و مرتع و ۲۰۷ هزار هکتار جلگه است لذا می‌توان گفت ۷۰ درصد از اراضی استان گیلان تحت مدیریت منابع طبیعی است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اذعان به اینکه جهاد کشاورزی باید نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی اقدام کند، تصریح کرد: بر اساس ماده ۹ قانون بهره‌برداری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی با همکاری دیگر نهادها نسبت به تهیه حدنگاری و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی اقدام کند.

توکلی مهم‌ترین هدف از کاداستر را جلوگیری از زمین‌خواری دانست و بیان کرد: رفع تخلفات، جلوگیری از زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تثبیت مالکیت کشور از مهم‌ترین اهداف کاداستر در کشور است.

وی با اذعان به اینکه تثبیت مالکیت دولت و صدور اسناد مالکیت و جدا کردن اراضی ملی از مستثنیات دولت در دستور کار سازمان جنگل‌ها قرار دارد، افزود: بر اساس آمار و طبق برنامه ششم توسعه از یک‌میلیون و ۱۷ هزار هکتار اراضی ملی در استان گیلان ۸۰۰ هزار هکتار حدنگاری شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تحویل ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان به سازمان اسناد جهت صادر کردن سند مالکیت خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال گذشته در ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی استان قرارداد حدنگاری منعقدشده و ۲۵۰ هزار هکتار آماده بررسی در کمیته‌های کارشناسی بوده و در تلاشیم ۲۵۰ هزار هکتار باقی‌مانده هم تا پایان سال جدید قرارداد منعقد می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول