اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

پُز قهرمانی چالش جدید هیات مدیره 3 نفره پرسپولیس/ بی‌تفاوتی وزارت ورزش برای ترمیم مدیریت قهرمان لیگ

سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از مسجل شدن قهرمانی این تیم در مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی متعددی شرکت می کند بدون اینکه صحبت هایش نگرانی هواداران را از مشکلات متعدد رفع کند.

پُز قهرمانی چالش جدید هیات مدیره 3 نفره پرسپولیس/ بی‌تفاوتی وزارت ورزش برای ترمیم مدیریت قهرمان لیگ

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از کسب برتری پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان و قطعی شدن پوکر قهرمانی این تیم، مدیریت این باشگاه رویکرد عجیبی داشته و از بامداد روز گذشته تاکنون در شبکه ها و برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی چهره و صدای مهدی رسول پناه به خوبی دیده و شنیده می شود تا به بهترین شکل همان جمله معروف ورزش ایران یعنی«ژست گرفتن مدیران مقابل دوربین ها پس از کسب موفقیت» را نشان بدهد. 

البته نکته این است که مهدی رسول پناه در قامت یک مرد دوربینی ظاهر می شود و علاقه ای به توضیح عملکرد  خود در رسانه ها و خبرگزاری های رسمی ندارد. در واقع قهرمانی شاگردان یحیی گل محمدی فرصت تازه ای برای سرپرست باشگاه  ایجاد کرده تا مانند سایر همتایانش خودی مقابل دوربین های تلویزیونی نشان داده و صدایش را به گوش مخاطبان رادیو برساند.

با این وجود سرپرست سرخپوشان با رندی خاصی در همین مصاحبه های اخیرش از زیر بار ارائه پاسخ های قانع کننده نسبت به سوال های چالشی شانه خالی کرده و اظهاراتش را در راستای عادی جلوه دادن شرایط و وضعیت رو به راه باشگاه مطرح می کند. 

پرسپولیس در ماه های اخیر درگیر 11 شکایت از بازیکنان و مربیان خارجی سابق خود بوده و رسول پناه به شکلی از تعامل با کالدرون و مظلوم واقع شدن برانکو حرف می زند که گویی در پرونده آنها و دستیاران شان هیچ خطری باشگاه تحت مدیریت آقای دندانپزشک را تهدید نمی کند.

هرچند وی تاکید دارد پرونده سرتن چوک، گابریل و نیلسون از محل مطالبات پرسپولیس در فیفا پرداخت شده و طبق نامه نگاری با فدراسیون جهانی به زودی طلب ایگور پانادیچ، مارکو استیلینوویچ و زلاتکو ایوانکوویچ هم از همین طریق پرداخت می شود اما رسول پناه باید شفاف توضیح بدهد چه راهکاری برای پرداخت طلب یک میلیون و 113 هزار و 768 یورویی خود برانکو دارد.

پرسپولیس در حال حاضر 650 هزار دلار از فیفا طلب دارد. جمع مطالبات سه دستیار برانکو از پرسپولیس هم به بیش از 430 هزار دلار می رسد. در واقع پس از پرداخت بدهی باشگاه به این نفرات حدود 200 هزار دلار از طلب پرسپولیس در صندوق فیفا می ماند و البته اگر قرار باشد این مبلغ و البته کل 550 هزار یورویی که از انتقال بیرانوند به آنتورپ به حساب پرسپولیس واریز شود، بازهم پرسپولیسی ها باید منابع مالی دیگری را برای تسویه حساب با سرمربی کروات خود تا تاریخ 16 مرداد تامین کنند در غیر این صورت سه پنجره نقل و انتقالاتی شان با حکم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بسته می شود.

نکته دیگری که رسول پناه باید درباره آن شفاف سازی کند، آخرین وضعیت بدهی این باشگاه به بیرانوند و البته بحث متمم قرارداد دروازه بان سابق پرسپولیس است. شاید این ادعا که متمم مذکور بدون موافقت هیات مدیره و در زمان مدیرعاملی محمد حسن انصاری فرد به امضاء رسیده است در ظاهر درست باشد اما به هر حال باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ یک و میلیارد و 500 میلیون تومان به بیرانوند متعهد شده است نه انصاری فرد. اگر وی که با دلخوری فراوان از جمع پرسپولیسی ها جدا شد بخواهد از طریق قانونی و قضایی این موضوع را پیگیری کند،احتمال دارد رقم دیگری به بدهی های تلنبار شده باشگاه اضافه شود.

مدیران پرسپولیس این روزها مدام به تعریف از کارگزار باشگاه پرداخته و رسول پناه در آخرین اظهارنظرش مدعی شده با همکاری این کارگزار که البته فعالیت هایش در فضای مجازی انتقادهای زیادی را به همراه داشته موفق شده حدود 22 میلیارد تومان درآمدزایی کند. این درحالی است که بازیکنان پرسپولیس در هفته های اخیر بارها لب به گلایه از وضعیت مالی خود گشوده اند و البته شرکت کارگزار هم در ایفای بخش زیادی از تعهداتش درمانده است زیرا طبق جدول زمانبندی که برای پرداخت در نظر گرفته بود باید تا پایان خرداد 30 میلیارد تومان به حساب این باشگاه واریز می کرد اما با وجود گذشت 36 روز از آن تاریخ دست کم هشت میلیارد تومان از پرداختی هایش عقب است.

پرسپولیس بلافاصله پس از اتمام لیگ برتر باید در فصل نقل و انتقلات شرکت کرده و تیم قدرتمندی را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ بیستم آماده کند اما با توجه به بحران های مالی باشگاه هواداران به شدت نگران وضعیت تیم در بازار تابستانی جذب بازیکن هستند. این مورد و البته معوقه های پرسپولیس به بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم های پایه بحث های دیگری است که رسول پناه اکنون که روی دور مصاحبه افتاده باید درباره آنها به شکل خاص تری روشنگری کند.

همه این موارد به کنار اختلاف در هیات مدیره این باشگاه کاملا مشهود است. اختلاف بین آنها کار را به جایی رسانده که رسانه رسمی باشگاه (ظاهرا طبق دستور کارگزار رسمی پرسپولیس) از انتشار ویدیوی تبریک مهرداد هاشمی،خودداری می کند تا هاشمی که خودش یکی از مهم ترین عوامل نا به سامانی ها در بدنه مدیریتی سرخپوشان بوده و با غیبت های بی دلیل و غیر موجه اش در جلسات هیات مدیره در حساس ترین برهه ممکن مانع تشکیل جلسه می شود، برای عرض تبریک و البته خود نمایی پس از قهرمانی کارهای دیگری انجام بدهد.

در نهایت در این وانفسا به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان هم این روزها باورش شده پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شده و اهمیتی برای امور مدیریتی این باشگاه قائل نیست. مدت هاست که قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر بدون مدیرعامل و خالی بودن 2 صندلی هیات مدیره اداره می شود اما مسئولان وزارتخانه برای تکمیل اعضای آن و معرفی مدیرعامل دست دست کرده و البته حاضر نیستد اختلاف بین رسول پناه با هاشمی را حل کنند.

 برخلاف رسول پناه و هاشمی که برای نشان دادن خود در روزهای شیرین قهرمانی با هم کورس گذاشته اند،  دیگر عضو هیات مدیره علی رغبتی با سکوت مطلق درباره شرایط مدیریتی باشگاه مدل دیگری از مدیریت را نشان داده است. به هر حال رفتارهای منفعلانه و پشت پرده این نفرات دلخوری های زیادی را برای کادرفنی پرسپولیس به همراه داشته تا جایی که چندی قبل صدای یحیی گل محمدی هم در آمد اما به نظر می رسد موفقیت فنی پرسپولیس باعث شده تمام این مشکلات در این باشگاه آتش زیر خاکستر شود.

درست است که پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی جام قهرمانی را کسب کرده اما دلیل بر این نمی شود که اوضاع مدیریتی و مالی این باشگاه هم شرایط خوبی داشته باشد. تیمی که با سه مدیر آن هم نه به شکل متحد و همدل در حال اداره شدن باشد و البته در خیلی از بخش ها هم کارگزار رسمی تعیین کننده مسائل باشد آیا می تواند برای فصل آینده این موفقیت ها را ادامه دهد؟ 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول