اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشکل کم‌آبی روستاهای سقز برطرف می‌شود/دهیاران برای آبادانی روستاها تلاش کنند

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: با افتتاح طرح‌هاب آبرسانی و استفاده از سدها، مشکل کم‌آبی روستاهای سقز برطرف خواهد شد.

مشکل کم‌آبی روستاهای سقز برطرف می‌شود/دهیاران برای آبادانی روستاها تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان ظهر امروز در نشست با دهیاران سقز عنوان کرد: رفع مشکل کم آبی روستاها با افتتاح مجتمع‌های آبرسانی و استفاده از آب سدها تا اندازه‌ای زیاد برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: به دلیل گستردگی و اهمیت دهستان سرا، بحث تبدیل سرا به بخش به وزارت کشور پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور عنوان کرد: کمبود اعتبارات از مهمترین مشکلات است و  306 کیلومتر راه روستایی برای ساخت، آسفالت و به مناقصه گذاشته شده است که به دلیل کمبود اعتبار فقط دو پیمانکار مشغول فعالیت هستند.

کریمیان در ادامه تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از برنامه‌های اصلی برشمرد و بر تسریع در اتمام آنها تاکید کرد.

فرماندار سقز با اشاره به درخواست دهیاران در خصوص عدالت در توزیع آب بیان داشت: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در راستای تخصیص آب در دست اقدام است.

وی کشاورزی و دامپروری را از ظرفیت‌های اصلی توسعه شهرستان سقز برشمرد و ادامه داد: بخش صنعت و خدمت و گردشگری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کریمیان در خصوص درخواست دهیاران پیرامون استفاده مردم از ظرفیت گردشگری قلندر نیز، عنوان کرد: بایستی زمینه‌ها و بسترهای لازم برای ماندگاری گردشگران در این روستا فراهم شود.

توسعه کشاورزی مطالبه جدی مردم است

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای هم که در این نشست حضور داشت با عنوان اینکه، نمایندگان مجلس، قانونگذار هستند و وارد حوزه اجرایی نمی‌شوند، بیان کرد: امنیت شغلی دهیاران، مطالبه‌ای به حق است که از طریق مجلس پیگیری خواهم کرد.

بهزاد رحیمی با عنوان اینکه، توسعه صنعتی شعار است ولی توسعه کشاورزی بایستی تحقق یابد، عنوان کرد: کشاورزی بستر تولید، اشتغال و مطالبه جدی و به حق مردم است.

وی با اشاره به وجود دو سد در شهرستان سقز و نقش آب در توسعه کشاورزی، بیان کرد: در حوزه تخصیص آب، خبرهای خوبی در راه است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه معادن را ظرفیت خوبی برای اشتغال برشمرد و بیان کرد: صاحبان معادن بایستی در حین بهره‌برداری و انتقال منابع معدنی به حفاظت از زیرساخت‌ها توجه کنند.

وی با اشاره به روستا گردشی و حضور در روستاها بیان کرد: آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت و آسفالت جاده‌های روستایی از دغدغه‌های اصلی جوانان است.

رحیمی با اشاره به بحث در اختیار قرار دادن قیر رایگان توسط دولت عنوان کرد: در صورتی که راه بر تخلف واگذاری قیر که در گذشته خطاهایی انجام شده، بسته شود 2 میلیون تُن قیر برای آسفالت راه‌های روستایی تخصیص داده می‌شود.

احمد احمدزاده، دهیار روستای سرچاوه هم به عنوان نماینده دهیاران دهستان سرا اظهار داشت: تبدیل بیمه دهیاران از 15 روز به 21 یا 30 روز، راه‌اندازی تعاونی مسکن دهیاران، استفاده از دهیاران در پست‌های اداری، نبود مشاور حقوقی برای دهیاری‌ها، کمبود امکانات آتش‌نشانی و اطفا حریق در سطح روستاهای بخش، نبود درآمد پایدار، تسطیح و رگلاژ و آسفالت جاده‌های روستایی، فرسوده بودن سیستم لوله‌کشی آب آشامیدنی و برق رسانی روستاها از دغدغه‌های روستائیان است.

وی گفت: توجه به پرورش ماهی در سد شهید کاظمی، تکخوانی کنتور برق، بازنگری در طرح‌های، توجه ادارات به جایگاه دهیاری، توزیع کود به موقع بهاره و پاییزه، تسهیل‌گری جهاد کشاورزی و بانک‌ها در اعطای تسهیلات، تسریع در واگذاری زمین در روستاها توسط بنیاد مسن برای ساخت و ساز، رفع مشکل تداخل اراضی، بهره‌مندی روستائیان از مزایای معادن موجود در بخش و عدم تخریب زیرساخت‌ها، فراهم سازی بستر اینترنت پرسرعت در روستاها برای آموزش، ضرورت فعالیت بیشتر دندانپزشک در روستاها، بررسی کارشناسی آسیب های اجتماعی چون طلاق و اعتبار  در روستا و ضرورت تحقق شعار هر روستا یک محصول را از دیگر دغدغه ها برشمرد.

جمعی دیگر از دهیاران پیرامون کمبود اعتبارات دهیاری‌ها، حفر چاه‌های غیرمجاز، تخریب منابع طبیعی و مراتع، افزایش ساخت و ساز، ضرورت حمایت از محصولات زراعی و دامی، احداث دوربرگرادن در مسیر بزرگراه بوکان و قیلسون، توجه به عدالت در توزیع آب برای تمام بخش‌ها، افزایش سقف معاملات دهیاری ها از 30 میلیون تومان، تکمیل و اجرای طرح هادی در روستاها بحث کردند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول