اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: آمریکا بیش از هر کشوری دست به سرقت سایبری می‌زند

سفارت چین در بلژیک با رد ادعای آمریکا درخصوص حملات سایبری این کشور علیه دیگر کشورها اعلام کرد، آمریکا مانند دزدی است که فریاد می‌زند دزد را بگیرید.

پکن: آمریکا بیش از هر کشوری دست به سرقت سایبری می‌زند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت چین در بلژیک اعلام کرد، ادعاهای آمریکا درخصوص حملات سایبری چین به دیگر کشورها به منظور سرقت اطلاعات، «کاملاً ساختگی» هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، این سفارتخانه در بیانیه‌ای نوشت: «آمریکا از تمام توان خود برای دروغ ‌پردازی و اتهام پراکنی علیه چین استفاده کرده است. نیت‌های شوم این کشور باید مورد توجه بالای تمام طرفین قرار گیرد. مهم نیست یک دروغ چندبار تکرار شود زیرا تبدیل به حقیقت نمی‌شود».

این نهاد دیپلماتیک افزود، کشور چین، خود قربانی حملات سایبری است و تلاش‌هایی نظیر «برنامه PRISM» و دیگر اتفاقاتی که در رخ داده‌اند نشان دادند «آمریکا در حال انجام سرقت سایبری در مقیاسی بزرگتر از هر کشور دیگر در جهان است».

سفارت چین در بلژیک توضیح داد: «اتهامات بی‌پایه آمریکا علیه سایر کشورها درخصوص انجام حملات سایبری، مانند دزدی است که فریاد می‌زند دزد را بگیرید. چین از آمریکا می‌خواهد که فوراً اتهام‌زنی به چین درخصوص حملات سایبری را متوقف کند».

همچنین افزود: «حفظ امنیت سایبری جزو منافع مشترک تمام کشورها است. فضای سایبری نباید به میدان جنگ جدیدی تبدیل شود. کشورهایی که به‌دنبال هژمونی سایبری از طریق راهبرد سایبری تهاجمی هستند، با پاسخ مقابل مواجه خواهند شد».

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه دو شهروند چینی را متهم کرد که به نیابت از دولت چین به دنبال ربودن اطلاعات تجاری محرمانه و هک کردن سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌هایی بودند که در حال کار بر واکسن کووید-۱۹ است.

بر اساس گفته وزارت دادگستری آمریکا، «لی شیائو» ۳۴ ساله و «دونگ جیاژی» ۳۳ ساله بیش از یک دهه است که در حال انجام عملیات‌های هکری هستند.

در این اعلام جرم ادعا شده است که متهمان قادر بوده‌اند که به صورت موفقیت آمیز اطلاعاتی در حد ترابایت از آمریکا،‌ استرالیا، بلژیک، آلمان، ژاپن، لیتوانی، هلند، اسپانیا، کره‌جنوبی، سوئد و انگلیس را به سرقت ببرند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول