اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

15 رام قطار به مترو تهران اضافه می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: ‌ 15 رام قطار طی ۲.۵ سال آینده به تدریج به چرخه مترو اضافه می شود.

15 رام قطار به مترو تهران اضافه می‌شود

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره افتتاح ایستگاه‌های جدید و افزوده شدن قطار به مترو پایتخت، اظهار داشت: با عملیاتی شدن اوراق مشارکت تلاش داریم که هر ماه یک ایستگاه مترو را در پایتخت افتتاح کنیم. البته بخش مهمی از منابع مربوط به اوراق سال 97، هنوز آزاد نشده و تنها 50درصد از 910 میلیارد تومان محقق شده است.

وی افزود: 50 درصد دیگر از 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 97 نیز توسط معاونت مالی شهرداری تهران در حال پیگیری است که البته مشکلات به وجود آمده در این زمینه به دلیل قبول نکردن وثیقه ملکی شهرداری توسط یکی از بانک‌های کشور بود که خوشبختانه بخشی از این مشکل برطرف شد و تلاش جهت رفع سایر موانع نیز ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: از 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 98 که خوشبختانه اخیراً عملیاتی شده هزار میلیارد تومان آن مربوط به توسعه مترو پایتخت، قطارها و ایستگاه‌ها است و تلاش می‌کنیم اقدامات لازم را در جهت محقق شدن این مسأله انجام دهیم.

امام گفت: البته شهرداری تهران نیز 2800 میلیارد تومان بودجه برای مترو پایتخت در نظر گرفته است که اگر حداقل نیمی از آن محقق شود در کنار مبلغ اوراق مشارکت سال 97 و 98، 12 ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد.

وی اعلام کرد:‌اولین ایستگاه جدید که قرار است افتتاح شود، برای برج میلاد در نظر گرفته شده که البته پیش از آن ورودی مستقل ایستگاه مترو نواب و سالن بلیت‌فروشی آن نیز در خط 7 به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره خرید قطارهای جدید مترو گفت:‌قرارداد تأمین 105 دستگاه واگن را با کارخانه واگن‌سازی تهران منعقد کرده‌ایم و در حال نهایی‌سازی آن هستیم.

امام گفت: نخستین واگن‌های آماده شده از نیمه دوم سال 1400 به چرخه مترو افزوده می‌شود.

وی گفت: هر قطار 7 واگن دارد با این حساب 15 رام قطار طی دو سال و نیم آینده به تدریج به چرخه مترو افزوده می‌شود و در تلاش هستیم که هزینه ساخت هر واگن طی توافق با شرکت واگن‌سازی حدود یک میلیون یورو باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول