اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نیاز واقعی واحدهای صنعتی آموزش‌ مهارتی است

استاندار البرز گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت 30 درصد تئوری و 70 درصد عملی است که نیاز واقعی واحدهای تولیدی و صنعتی است.

نیاز واقعی واحدهای صنعتی آموزش‌ مهارتی است

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، عصر امروز، در دومین جلسه شورای مهارت استان البرز که با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در سالن شهدای دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته مهارت و کارآموزی، گفت: استان البرز استانی صنعتی است که با وجود 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی ظرفیتی بسیار مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی کشور و به تبع آن کشور است که در صورت توجه به تامین منابع انسانی حرفه ای و کارآمد می‌تواند به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه اقتصادی بودن آموزش و شغل‌ها می‌تواند بسترهای لازم را برای تحقق شعار سال فراهم کند، افزود: در حال حاضر نیاز صاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان به نیروی کار ماهر ضرورتی است که در صورت تحقق آن می‌تواند علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود اقتصادی راه را برای آینده‌ای روشن ترسیم نماید.

وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی با تولید و عمل حاصل می‌شود، یادآور شد: ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت 30 درصد تئوری و 70 درصد عملی است که نیاز واقعی واحدهای تولیدی و صنعتی است.

استاندار البرز همچنین تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم کاری کنیم که مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوانیم با حرکت به سوی آموزش رشته‌های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور را در حوزه اقتصاد برطرف نمائیم.

انتهای پبام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول