اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فارس من| دستیاران با سوابق تحصیلی وارد چرخه ارائه خدمت می شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: احتمالا سه چهارم دستیاران با توجه به سوابق تحصیلی، واجد شرایطی خواهند بود که می‌توانند بدون امتحان و در اسرع وقت به چرخه ارائه خدمات وارد شوند.

فارس من| دستیاران با سوابق تحصیلی وارد چرخه ارائه خدمت می شوند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علی اکبر حقدوست ضمن قدردانی از زحمات طاقت فرسای اعضای هیات علمی بالینی و دستیاران سال آخر پزشکی در ایام سخت کرونا گفت: امتحان ارتقاء گواهی نامه و دانشنامه تخصصی یکی از دغدغه‌های اصلی شما بزرگواران بوده و هست. حفظ استانداردهای آموزشی از یک طرف و کاهش فشار روانی از طرف دیگر و صدالبته توجه خاص به تامین نیازهای درمانی سطح کشور، شرایط ویژه‌ای را ایجاد نموده است که نیاز به اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدی را پررنگ می‌کند.

وی تصریح کرد: بعد از رایزنی‌های گسترده به لطف خداوند تصمیمات اعلام شده وزارت به نظر تامین کننده حداکثری خواسته‌های تمامی ذی‌نفعان است.

حقدوست خطاب به اعضای هیات علمی بالینی و دستیاران سال آخر پزشکی خاطر نشان کرد: با توجه به استقلال بخش‌های آموزشی و نظرات دانشگاهها و مورد سوابق تحصیلی، احتمالا بیش از سه چهارم دستیاران واجد شرایطی خواهند بود که می‌توانند بدون امتحان مشخص شمرده شده و در اسرع وقت به چرخه ارائه خدمات وارد شوند.

وی افزود: بدین شکل هم در شهریور ماه نیروهای توانمند و پرانرژی نیازهای اصلی درمان را پاسخ خواهند داد و هم این متخصصین جدید فرصت خواهند داشت قبل از شروع سال تحصیلی زمینه استقرار خانواده خود را در محل تعیین شده ساده‌تر فراهم کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اهمیت آزمون دانشنامه برای دستیاران ساعی بر کسی پوشیده نیست،گفت: این عزیزان سالها با صرف وقت بسیار بالا تلاش می‌کنند با ارتقاء دانش و مهارت خود به سطح برتر دست پیدا کنند و شرایط خاص کرونا و فشارهای ماههای اخیر از یک طرف و نیاز وافر بخش درمان باعث شده است که دغدغه این گروه از دستیاران افزایش یابد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا در امتحان سال جاری در شهریورماه برای داوطلبینی که در شهریورماه طرح خود را آغاز می‌کنند در امتحان امتیازاتی در نظر گرفته شود تا اگر ایشان از وقت مطالعه خود برای ارائه خدمت و شروع به کار سریعتر می‌کاهند به شکل‌گیری منطبق بر چارچوب‌های قانونی کمک شوند.

حقدوست اظهار داشت: طبیعی است همه این موارد جزئیات بسیاری دارد که به تدریج به اطلاع خواهد رسید تا دغدغه ها کاهش و سوالات  بی جواب باقی نماند.

گفتنی است، جمعی از دستیاران تخصصی سراسر کشور طی روزهای گذشته با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من خبرگزاری فارس خواستار پیگیری موضوع «شروع طرح دستیاران تخصصی زودتر از موعد» شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول