اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راه‌اندازی موزه رجال سیاسی تبریز/ پیگیری اتصال قطار تبریز - میانه به اروپا

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: پیشنهاد داریم موزه رجال سیاسی اخیر تبریز در سال‌‌های اخیر راه اندازی شود تا مجموعه تاریخی سیاسی به عنوان موزه رجال سیاسی تاریخ معاصر آذربایجان تشکیل شود.

راه‌اندازی موزه رجال سیاسی تبریز/ پیگیری اتصال قطار تبریز - میانه  به اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی امروز در جلسه همفکری نمایندگان مردم تبریز در مجلس با مدیران شهری و اعضای شورای شهر اظهار داشت: برخی عوامل ناخواسته  موجب ایجاد مشکل در تامین آب تبریز شده بود که این امر با مدیریت اصولی مرتفع می شود.

وی افزود: آبی که از زرینه رود به تبریز می‌آید در مسیر خود بخشی از آن به صنایع نیز اختصاص یافته که باید برای آب صنایع جایگزین تعیین شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه ۵۵ درصد آب تبریز از زرینه رود و ۱۳ درصد از سد نهند و ۳۱ درصد از چاه‌ ها و یک درصد از قنوات تامین می‌شود، گفت: عمده مصرف آب تبریز از زرینه رود تامین می‌شود که خط دوم انتقال آب از زرینه رود اجرا شد به دلیل کمبود آب در آذربایجان‌غربی نیمه‌کاره ماند و به عنوان خط پدافندی عمل می‌کند.

میرتاج الدینی تصریح کرد: راهبرد نمایندگان مجلس در خصوص انتقال آب از ارس از دو بخش پیگیری می‌شود که یکی تامین سرمایه از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاری و دیگری از محل بودجه‌های دولتی است تا مشکل تامین آب تبریز حل مازاد آن به دریاچه ارومیه تبدیل شود.

تاج الدینی با جمع بندی جلسه مشترک نمایندگان مجلس با اعضا شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مواردی از جمله پیگیری انتقال آب ارس، تعریف درآمد‌های پایدار، توجه به بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی، ایجاد مدیریت جامع شهری، تکمیل خطوط قطار شهری تبریز، ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری، توجه به حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و تکمیل مقبره الشعرا و میراث فرهنگی، تعیین تکلیف روستا‌های الحاقی به تبریز و روشنایی راه های دسترسی، تشکیل جلسات فصلی نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر و پیگیری موضوعات از سوی دکتر متفکر آزاد از سوی نمایندگان مجلس  و دکتر نیکوخصلت از سوی اعضای شورا، پیگیری الحاق شهر باسمنج به تبریز از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: پیگیری  مشکلات قطار تبریز - میانه و پیگیری اتصال قطار ایران به اروپا، حل مشکلات نیرو‌های شرکتی به خصوص نیرو‌های شرکتی شهرداری، رسیدگی به موضوع واحد‌های صنعتی واحد‌های آلاینده و مالیات آنها،دریافت سهم مترو و اوراق مشارکت شهرداری و دولت در زمینه‌های مختلف از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بشمار می رود.

وی گفت: بازدید دیروز‌ نمایندگان مجلس از پروژ‌های شهرداری تبریز نشان داد شهرداری با وجود مشکلات مختلف فعال است.

تاج الدینی تصریح کرد: پیشنهاد داریم موزه رجال سیاسی اخیر تبریز در سال‌‌های اخیر راه اندازی شود تا مجموعه تاریخی سیاسی به عنوان موزه رجال سیاسی تاریخ معاصر آذربایجان تشکیل شود.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول